خبرگزاری کار ایران

احمد اقتداری درگذشت

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۵۹۳

محمد ولی‌زاده خبر درگذشت احمد اقتداری را تایید کرد.

محمد ولی‌زاده از دوستان احمد اقتداری به خبرنگار ایلنا گفت: حدود ساعت 7 صبح امروز دختر احمد اقتداری به من اطلاع داد که متاسفانه ایشان دار فانی را در سن 94 سالگی وداع گفته است.

وی با ابراز تاسف از این اتفاق گفت: احمد اقتداری علی‌رغم سن بالا، سرحال بود و حتی پیاده‌روی و کوهنوردی نیز می‌کرد. متاسفانه در روز پنجم فروردین در اثر حادثه‌ای لگن خاصره ایشان می‌شکند و به همین دلیل یک بار به بیمارستان لبافی‌نژاد و یکبار نیز به بیمارستان آسیا مراجعه می‌کند و آخرین مراحل درمانی نیز در بیمارستان آسیا انجام شده است.

ولی‌زاده افزود: متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های همه‌جانبه پزشکان، مرحوم اقتداری به دلیل کهولت سن و همچنین عوارض ناشی از بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال برنامه‌ریزی برای انجام مراسم تشییع و خاکسپاری هستند، گفت: هنوز زمان دقیق و محل خاکسپاری مشخص نیست و گروهی معتقدند که ایشان باید در تهران به خاک سپرده شوند اما برخی از دوستان نیز معتقدند که ایشان باید مانند چهره‌های سرشناسی همچون منوچهر آتشی و قیصر امین‌پور در محل زادگاه خود به خاک سپرده شوند. ما بعد از انجام امور مربوط به بیمارستان و همچنین مشورت با خانواده آن مرحوم، زمان و مکان تشییع و مراسم‌های دیگر را اعلام می‌کنیم.

احمد اقتداری متولد سال ۱۳۰۴، به عنوان پدر مطالعات خلیج فارس شناخته می‌شود او  آموزگار، وکیل دادگستری، نویسنده، مورخ و جغرافی‌دان ایرانی است اما عمده شهرت وی به علت پژوهش در خلیج فارس است.

وی  تمام سواحل خلیج فارس و دریای عمان را برای کار تحقیقاتی‌اش پیاده طی کرده و از دوران جوانی شروع به نقشه‌برداری تمام این سواحل کرده‌است

کتاب مروارید خلیج فارس در خصوص پژوهش‌های ایران‌شناسی وی نوشته شده‌است. اقتداری حدود چهل کتاب با ارزش و بیش از یکصد مقاله علمی درباره خلیج فارس و  ایران به چاپ رسانده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز