خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیلاب به محورهای خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۴۸۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در پی وقوع سیلاب در نوروز سال جاری، حدود ۶۰۴ میلیارد تومان به راه ها و پل های خوزستان خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا ظهر امروز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه، در حاشیه بازدید از شیرین شهر اهواز، اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پس از برنامه ریزی های ستاد بحران در کنار سایر عزیزان با تمام امکانات و تجهیزات در ایجاد، ترمیم و استحکام بخشی سیل بندها و... اقدامات زیادی انجام داد.

وی افزود: حدود 350 دستگاه ماشین آلات حاضر در استان در شهرستان های درگیر سیلاب مشغول به کار بودند، اداره کل راهداری نیز با بسیج امکانات خود و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در این امر کمک کرد.

بهرامی نیا با بیان اینکه حدود ۵۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین راه سازی و راهداری از بخش خصوصی در سیلاب اخیر به کار گرفته شده است، تصریح کرد: استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و بوشهر علاوه بر اینکه جزو استان های معین خوزستان محسوب می شدند از امکانات ادارات راهداری آنها نیز استفاده کردیم.

وی در خصوص اقدامات اداره کل راهداری خوزستان در کمک به مهار سیل در استان، خاطرنشان کرد: استحکام بخشی سیل بند پست برقی که برق شهر اهواز را تامین می کرد، سیل بند ورزشگاه الغدیر، جاده نیشکر ورودی دغاغله و همچنین در شادگان و کلیه شهرهایی که در معرض سیلاب قرار دارند اداره کل راهداری خوزستان عملکرد خوبی داشته است

مدیرکل راهداری خوزستان با اشاره به اینکه کار ما رفع انسداد و جلوگیری از انسداد محورها است، بیان کرد: متاسفانه وضعیت آب و سیلاب به گونه ای بود که از حدود 26 مسیر روستایی مسدود به علت سیلاب شده تا کنون توانستیم 4 مسیر روستایی مزرعه، شوشتر به سمت شیبان، آهودشت، شوش به سمت فکه را بازگشایی کنیم و برای سایر محورها نیز مسیرهای جایگزین اعلام کنیم.

وی ادامه داد: 2 مسیر  شریانی اهواز به آبادان و مسیر بستان به چذابه همچنان مسدود است.

بهرامی نیا در توضیح علت انسداد مسیر اهواز به آبادان، اظهار کرد: ساعتی پیش با توجه به حجم آب و برای ایمنی خودروها تردد در این مسیر را ممنوع اعلام کرده و محور جایگزین آن را مسیر اهواز به خرمشهر تعیین کردیم.

 وی خاطرنشان کرد: باید تا پایین آمدن سطح آب از مسیر اهواز به آبادان منتظر بمانیم تا اقدامات لازم جهت بازگشایی محور را انجام دهیم ما و همکارانمان در پلیس راه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از انسداد محورها به کار گرفته ایم.

 بهرامی نیا در ادامه گفت: در بازدیدی که امروز از محورهای استان داشتیم، خوشبختانه وضعیت راه ها در حال حاضر خوب است، ولی وضعیت آب قابل پیش بینی نیست اگر دوباره به چه شکل هست اگه سطح آب افزایش پیدا کند امکان انسداد محورها وجود خواهد داشت. همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا تردد عادی در محورها وجود داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت پایانه های مرزی استان تاکید کرد: محور بستان به سمت چذابه به دلیل آب گرفتگی مسدود است و افرادی که قصد تردد از این محور را دارند می توانند از مرز شلمچه استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص خسارت وارده از سیلاب به راه ها و محورهای مواصلاتی استان گفت: خسارت وارده به راهها و پلها در سطح شبکه استان حدود ۶۰۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیلاب به محورهای خوزستان

خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیلاب به محورهای خوزستان

خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیلاب به محورهای خوزستان

خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیلاب به محورهای خوزستان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز