خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جلوگیری از ایجاد کانون ریزگردها با احیای تالاب الله‌آباد آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۷۹۷

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: احیای تالاب دشت الله‌آباد شهرستان آبیک بر اثر بارش‌های اخیر، سبب شد از ایجاد کانون ریزگردها در این دشت جلوگیری شود.

حسن پسندیده امروز در حاشیه بازدید از تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: دشت الله‌آباد حدود 60 هزار هکتار مساحت دارد که در دو شهرستان آبیک و بوئین‌زهرا قرار گرفته و تحت کنترل و مدیریت اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین است.

وی با اشاره به احیای تالاب یعقوب‌آباد شهرستان آبیک واقع در دشت الله‌آباد این شهرستان افزود: بارش‌های اخیر موجب شد این تالاب احیا شده و تا عمق 1.5 متر پر از آب شود و نیاز آبی تالاب تامین شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: تالاب الله‌آباد موجب شد سیلاب‌های ایجاد شده بر اثر بارش‌های اخیر به سمت این تالاب هدایت شود و تالاب که خشک شده بود، جانی دوباره بگیرد.

پسندیده اضافه کرد: تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک تا سال گذشته خشک بود و به اراضی مستعد بیابان‌زایی و ریزگردها تبدیل شده بود که سال گذشته بوته‌کاری و اقدامات دیگری در بخشی از تالاب انجام شد که امسال به برکت بارش باران تالاب پر از آب و احیا شد.

وی خاطرنشان کرد: تالاب‌های بی‌نظیری در استان قزوین همچون تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک وجود دارد که در جذب توریست می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

این مسئول تصریح کرد: احیای تالاب الله‌آباد موجب شد سیلاب‌ها مهار شده و چشم‌اندازی زیبایی به این تالاب بخشیده شود و پرندگان مهاجر بسیاری وارد تالاب شوند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین افزود: احیای تالاب واقع در دشت الله‌آباد شهرستان آبیک با بارش‌های اخیر سبب شد از ایجاد کانون ریزگردها در دشت جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز