خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در تذکر شفاهی:

دلالان گندم را با قیمت ۳ هزار تومان پیش خرید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۷۷۴

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه دلالان گندم را با قیمت ۳ هزار تومان پیش خرید می کنند، گفت: کمیسیون کشاورزی باید به موضوع پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم ورود کند.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به رئیس جمهور، گفت: پیش از آغاز سال جدید ۲۰۰ نفر از نمایندگان در نامه ای به رئیس جمهور درخواست کردند که قیمت تضمینی خرید گندم حداقل به ۲ هزار تومان افزایش یابد اما دولت به این نامه توجه نکرد و قیمت تضمینی خرید گندم را هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفت.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کالاهای اساسی مردم همانند آب و نان که جزء منافع ملی بوده تامین شود، افزود: بخشی از کشت زارها و گندمزارها در حادثه سیل اخیر آسیب دیده و در حال حاضر سلف خرها به کشاورزان پیشنهاد می کنند که گندم آن ها را به قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار تومان پیش خرید می کنند.

وی ادامه داد: ممکن است کشاورزان ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان تفاوت قیمتی را تحمل کنند اما زمانی که بحث خرید ۳ هزار تومانی مطرح می شود موضوع متفاوت است و کشاورزان به دلالان و سلف خرها گندم خود را پیش فروش می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی دولت باید با قیمت ۳ هزار تومان گندم را وارد و یا از دلالان خریداری کند، تاکید کرد: مجلس و کمیسیون کشاورزی باید به این موضوع ورود کند چرا که آب و نان کالای استراتژیک مردم است.

مسعود پزشکیان در پاسخ به این تذکر، گفت: موضوع گندم و قیمت خرید تضمینی آن از دغدغه های مجلس است که دولت باید در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کند تا کشور دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز