خبرگزاری کار ایران

۱۰۰میلیارد ریال زمین‌خواری با جعل اسناد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۹۹

عاملان زمین خواری که پس از تصاحب املاک بلاصاحب و با جعل اسناد، آنها رابه قیمت ۱۰۰ میلیارد ریال به فروش رسانده بودند، توسط کارآگاهان پلیس استان دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "محمد نادربیگی" در تشریح این خبر، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده زمین خواری از دادسرای جنایی کرج به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس اگاهی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود، افرادی در قالب یک باند با جعل مدارک شناسایی و املاک و مستغلات به طزر ماهرانه ای اقدام به تصاحب املاک بلاصاحب و یا زمین های بیت المال می کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی محرز شد، متهمان با توجه به بومی بودن و آشنایی کامل با مشخصات املاک بلاصاحب در سطح استان البرز و حومه با همکاری یکی از دفاتر اسناد رسمی با جعل امضای صاحبان املاک مورد نظر پس از تنظیم اسناد عادی و متعاقبا صدور وکالت و طرح موضوع در دادسرای حقوقی و اخذ آرای غیابی اقدام به دریافت سنداملاک بلاصاحب و یا مجهول المالک کرده و به این ترتیب پس از تصاحب املاک، آن را به صورت غیر قانونی به افراد دیگر منتقل و یا به فروش می رسانند.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و هوشیاری کارآگاهان، یکی از متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد و در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد اسناد املاک تصاحب شده در شهرهای کرج و فردیس را با همکاری ۲ نفر از همدستان خود به ۲۰ نفر به قیمت ۱۰۰ میلیارد ریال فروخته اند.

سرهنگ نادر بیگی با بیان این که سایر متهمان نیز در ۲ عملیات جداگانه دستگیر شدند، گفت : متهمان با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز