خبرگزاری کار ایران

ملکشاهی راد در صحن علنی:

وزیر نیرو مراقب کارشناسان جاسوس باشد/ مسئولان خائن باید به مراجع ذیصلاح معرفی شوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۹۴

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس با اشاره به توقف ساخت سد توسط کارشناسان نفوذی گفت: وزیر نیرو مراقب جاسوسان باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا ملکشاهی راد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث سیلاب‌های اخیر در کشور ضمن تشکر از نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، نیروهای جهادی و مسئولین استانی گفت: همواره انسان در طول حیات بشر با بلایای طبیعی مواجه بوده و امروز بیش از هر زمانی تجربه، امکانات و تکنولوژی در اختیار دارد و نباید در این زمان سیل آنقدر ویرانگر باشد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً نتیجه سوء مدیریت در حوزه‌های مختلف و بی‌توجهی کارشناسان در حوزه مدیریت آب و توزیع عادلانه تخصیص آن از عوامل اصلی است. مخازن آب کشور حدود ۵۱ میلیارد مترمکعب است، لرستان تنها حدود ۲۰۶ میلیون مترمکعب از این مخازن را دارا است، چگونه لرستان با این وضعیت می‌توانست با سیل ویرانگر مقابله کند؟

وی در ادامه تصریح کرد: وزیر نیرو شب گذشته در برنامه تلویزیونی نگاه یک بیان کرد اگر در لرستان سدهای متعدد ساخته می‌شد این خسارت بر مردم وارد نمی‌شد؛ از این اظهارنظر وزیر تشکر می‌کنم اما جناب وزیر مراقب کارشناسان جاسوس باشید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقدامات ویرانگر کارشناسان نفوذی چه بر سر سدهای لرستان که در دولت‌های مختلف مصوب شده آورده‌اند. سد معشوره با تخصیص یک میلیارد مترمکعب و سد بختیاری با مخزن ۱۰ میلیارد مترمکعب متوقف شدند. این سدها در این مدت می‌توانستند از تخریب لرستان جلوگیری کنند. سدهای مخمل کوه، سراب تلخ، زیبامحمد، پهلوان، خسروآباد توسط همین کارشناسان جاسوس وزارت نیرو متوقف شدند. وزیر نیرو توطئه را مطالعه بفرمایید.

ملکشاهی راد با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو افزود: وزارت نیرو برخلاف وظیفه قانونی خود، اجازه ساخت و ساز غیرمجاز به متجاوزین به حریم رودخانه را داده است، این موضوع موجب افزایش خسارت‌های ناشی از سیل شده است. قطعاً تمامی مسئولانی که در این حوزه وظیفه داشته‌اند برای خیانت‌های خود باید به مراجع ذیصلاح و دادگستری معرفی شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: وزارت نیرو باید تمامی خسارات ناشی از سیل را به مردم پرداخت کند و دولت محترم نیز هر چه سریعتر برای اسکان مردم و حل مشکلات آنان اقدام کند. کل استان لرستان درگیر سیل هستند، تعداد ۳۵ هزار منزل مسکونی تخریب شده و۴۵۰ روستا به صورت مستقیم درگیر سیل بودند، در کوهدشت بیش از ۱۱ روستا به زیر آب رفته و در الیگودرز بیش از ۳۵۰ کیلومتر جاده تخریب شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخریب زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی و بیش از ۱۰ هزار مترمکعب زمین کشاورزی به زمین آب رفته است، گفت: در خرم آباد نیز  خسارت‌های زیادی بر منازل مسکونی و تجاری وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز