خبرگزاری کار ایران

در گفت‌ وگو با ایلنا اعلام شد؛

تعطیلی مدارس در ۱۱ شهرستان استان سیستان و بلوچستان به دلیل جاری شدن روان‌آب‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۴۵

مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان از تعطیلی مدارس در ۱۱ شهرستان استان سیستان و بلوچستان به دلیل جاری شدن روان‌آب‌ها خبر داد.

عبدالرحمان شهنوازی (مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره احتمال وقوع سیل در این استان گفت: بارندگی از شب گذشته تا امروز صبح در استان سیستان و بلوچستان ادامه داشت، اما امروز شرایط‌مان بهتر است.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس در چند شهرستان گفت: از آنجا که بارش‌ها همراه با رگبار و رعد و برق و آبگرفتگی معابر بود، مدارس در برخی از شهرستان‌ها به دلیل آب‌های روان تعطیل شدند. اما تا این لحظه شرایط استان خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد.

ادامه داد: امروز مدارس پیش‌دبستانی و دبستانی نوبت صبح و عصر در زاهدان تعطیل هستند. همچنین کلیه مقاطع چابهار هم با توجه به بارندگی شدید امروز تعطیل‌اند.

وی همچنین از تعطیلی کلیه مقاطع در نوبت صبح و عصر در کنارک، دلگان، فنوج، قصرقند، مهرستان، نیکشهر، میرجاوه، سراوان و سرباز خبر داد و گفت: امشب نیز با توجه به شرایط جوی در خصوص تعطیلی مدارس در روز دوشنبه تصمیم‌گیری می‌شود.

شهنوازی تعطیلی مراکز توانبخشی به ما اعلام نشده است، گفت: این سامانه کم‌کم به سمت نواحی مرکز استان در حال حرکت است و اوایل صبح سه‌شنبه از استان ما خارج شده و به سمت افغانستان می‌رود. بارندگی‌های خوبی در این چند روز داشتیم که بیشترین میزان بارش ۴۷ میلیمتر در برخی نقاط استان بود.

وی ادامه داد: بارش‌ها و وقوع سیلاب در افغانستان نیز ممکن است مشکلاتی را برای استان ما ایجاد کند، از همین رو ما تمهیدات لازم در این خصوص را پیش‌بینی کرده‌ایم و ورودی آب از کشور افغانستان به حوزه سیستان وجود دارد و تمام دستگاه‌های لازم از جمله ماشین‌آلات سنگین در این مناطق مستقر شده‌اند و در حال ترمیم سیل‌بندها هستند.

همچنین جواد نظری مدیریت بحران خراسان شمالی در خصوص تمهیدات این استان برای مقابله با سیل گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی که از هفته گذشته انجام شده است، یک سری اقدامات پیشگیرانه از قبیل شارژ انبارهای امدادی و آماده باش نیروها صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز