خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان:

با طرحی نو از پیک بار گذر خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۱۸

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: شرکت برق منطقه ای گیلان برای عبور از پیک بار امسال و سال آینده چاره اندیشی کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت،  عظیم  بلبل‌آبادی  رئیس هیات مدیره و مدیرعامل  شرکت  سهامی  برق  منطقه ای گیلان گفت: با پیش‌بینی  مشکلات  پست های انتقال  و فوق  توزیع  استان  پیش از  پیک بار  سال گذشته  (1397)  و با در نظر گرفتن  محدودیت های مالی  صنعت  برق ،  به منظور  جلوگیری  از بارگذاری  بیش از  حد  برخی  از پست ها، اقدام به شناسایی  و برنامه ریزی  برای  جابه جایی تعدادی  از ترانسفورماتورها بر اساس  میزان بارگیری  و ظرفیت  مربوطه  بین  پست های انتقال  و فوق  توزیع  کم بار و پر بار صورت گرفت.

وی افزود:شرکت برق منطقه ای گیلان  موفق  شد با صرف  هزینه  کمتر  در  مقایسه با خرید  ترانسفورماتور  یا توسعه پست‌ها دستاورد ارزنده  و تجربه  موفقی  در گذر  از پیک بار  سال 1397  بر جای گذارد.

بلبل آبادی  با اشاره به ضرورت‌ها  با توجه  به نتایج مطلوب  ناشی  از  جابجایی  ترانسفورماتورها  گفت:به منظور  مقابله  با شرایط  پیک سال های  1398 و 1399  پس از انجام  مطالعات جامع، در راستای حفظ پایداری  شبکه  برق  در بخش‌های انتقال و فوق  توزیع  استان،  کار جابجایی  ترانسفورماتورها برای بارگیری  ایمن  با صرف  هزینه  کمتر در مقایسه  با خرید  ترانسفورماتور  با توسعه  پست ها در چندین فاز اجرایی شده است .

وی افزود:با جابجایی ترانسفورماتورها، افزایش ظرفیت  برق  پست 63/20  کیلوولت  رشت  مرکزی ، پست  63/20 کیلو ولت آیت ا... طالقانی  رشت ، پست 63/20 کیلوولت  شهید قلی پور رشت و پست  63/20 کیلو ولت شفت با موفقیت  انجام شد که در هر یک از این پست ها افزایش 20  مگاولت آمپری (33 درصدی )  و در مورد پست شفت افزایش 30  مگاولت آمپری (100درصدی) به ظرفیت  توان  الکتریکی  اضافه شد.

وی اضافه کرد: همچنین  در فازهای بعدی، افزایش  ظرفیت  برق  پست های 63/20 کیلو ولت  فومن، پست  سیار  اسالم، پست لشت نشاء، پست کیاشهر و  افزایش  ظرفیت بخش  20 کیلوولت  پست  230/63/20  کیلوولت  چابکسر  و افزایش ظرفیت  برق  پست  230/63 کیلوولت  نفوت  صومعه سرا انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز