خبرگزاری کار ایران

شانس بالای حزب سوسیال‌دموکرات فنلاند برای پیروزی در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۸۱

این احتمال وجود دارد که حزب حاکم سوسیال‌دموکرات در پی محبوبیت حزب ملی‌گرا و مهاجرستیز شانس خود برای تشکیل دولت مستقل را از دست بدهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، مردم فنلاند ممکن است امروز -یکشنبه- در انتخابات پارلمانی، اولین نخست‌وزیر چپ‌گرای این کشور در دو دهه اخیر را انتخاب کنند. 

آنچنان که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد که حزب حاکم سوسیال‌دموکرات در پی محبوبیت حزب ملی‌گرا و مهاجرستیز «فینز» شانس خود برای تشکیل دولت مستقل را از دست بدهد.  

نظرسنجی‌ها نشان از آن دارد که سوسیال‌دموکرات‌ها می‌توانند ۱۹ درصد از آرا را به خود اختصاص دهند؛ امری که سبب می‌شود «آنتی رینه»، رهبر حزب، بتواند شانس خوبی برای تشکیل دولت داشته باشد. 

در نظرسنجی‌ها، محبوبیت حزب فینز حدود ۱۶ و سه دهم درصد اعلام شده است. محبوبیت این حزب دست‌راستی پس از چندین پرونده تجاوز مهاجران خارجی به کودکان در این کشور روندی رو به رشد گرفته است. 

رینه سیاست‌های خود در قبال مهاجران را «میانه‌رو» توصیف کرده و مهاجران را جبرانی برای جمعیت رو به پیری این کشور می‌داند. 

این رهبر پیشین اتحادیه کارگری همچنین وعده افزایش مالیات‌ها را برای حفظ نظام رفاهی و مبارزه با نابرابری در این کشور داده است که به نظر وی در دولت راست‌میانه فعلی روندی صعودی به خود گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز