خبرگزاری کار ایران

انتشار گزارش اولین دوره مسابقه فیلمنامه‌نویسی کوتاه در پاریس

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۰۸

گزارش اولین دوره مسابقه فیلمنامه‌نویسی کوتاه در پاریس که با تمرکز بر سینما و سینماگران ایرانی برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقیقت، مدیر انجمن سینمایی دیدگاه که در پاریس  این مسابقه را برگزار می‌کند، گفت: از تاریخ اعلام فراخوان تا آخرین روز مهلت آن در نوروز 98 بیش از 90 فیلمنامه از شهرهای گوناگون ایران از جمله مشهد، قم، تبریز، خرم آباد، اصفهان، اراک، تهران و غیره به دفتر انجمن رسید و  سه فیلمنامه از فرانسه و یک اثر از اسپانیا، را شامل شده است.

 وی ادامه داد: با بررسی آثار خوانده شده، چند نکته جلب توجه می‌کند 29 نفر از شرکت‌کنندگان که یک سوم کل آنر را شامل می‌شود، آثار زنان هستند. مضامین و درونمایه فیلمنامه‌ها پیرامون مسائل اجتماعی در متن زندگی شهری- سوءاستفاده وکلاهبرداری برخی از شهروندان از دیگران، بحران‌های زناشویی، فروپاشی خانواده‌ها در اثر فقر، نقش و حضور مذهب در خانواده‌ها به ویژه درشهرهای کوچک و روستاها بود.

حقیقت افزود: نویسندگان به ندرت به مسائل امیدوارکننده و نکات مثبت و شاد در جامعه امروز پرداخته بودند. در اغلب آثار بیشتر فیلمنامه‌نویسان رگه‌هایی از یاس، ناامیدی و تیره‌روزی به چشم می‌خورد. در این آثار نکاتی مثل دوستی، همیاری و دستگیری از دیگران، ماجراهای عاشقانه‌های عشقی، بسیار کم‌رنگ بود. جالب است اشاره کنیم این موضوعات در فیلم‌های سال‌های اول انقلاب جای خاصی را به خود اختصاص داده بود.

حقیقت ادامه داد: فهرست نامزدهای بخشهای مختلف به شرح زیر است: از 90 اثر دریافت شده، فیلمنامه‌های زیر به مرحله نامزدهای نخستین دوره این مسابقه رسیده‌اند.

 یونس – علی سجودی زاده

احتضار – فائزه قاسمی مهربان

بگو، اکشن – آذرطالقانی

خط عابرپیاده – ارمغان فلاح

خانه کوچک امن – فرزانه مردای

تدفین – محمد تنابنده 

هیولا – نیما رحیم پور 

زبانم لال – علی اکبر فتاح زاده

صدائی برای نشنیدن –حسین یار مرادی

یک دستورپخت آشپزی – سیاوش مقدم چکاری

حقیقت افزود: نام سه برنده، اول، دوم و سوم، در طول روزهای جشنواره کن ( 15 تا 25 ماه مه 2019= برابر با 25 اردیبهشت تا  4 خرداد 1398) در جلسه‌ای در جشنواره  فیلم کن اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز