خبرگزاری کار ایران

صنعتی منفرد خبرداد:

رتبه سوم کشوری بنیاد مسکن زنجان در بازسازی و بهسازی مسکن روستایی

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۶۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در ۶۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان طرح هادی تهیه شده است، گفت: این نهاد رتبه سوم کشوری در بازسازی و بهسازی مسکن روستایی را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی منفرد در دیدار امام جمعه و استاندار زنجان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت سالروز تاسیس حساب 100 امام اظهار کرد: در697 روستای بالای 20 خانوار استان زنجان طرح هادی تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: روستاهای ویر، درسجین، خویین و گلابر روستاهای دارای طرح هادی بافت گردشگری هستند و هفت نقطه تفریحی، توریستی و گردشگری در سطح استان در نظرگرفته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد منطقه بوم گردی هم از طرح های اولویت دار بنیاد مسکن استان است، افزود: منطقه قره داغ برای این موضوع در نظر گرفته شده که مطالعات آن انجام شده است.

صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: روستای درسجین هم به عنوان منطقه بوم گردی در نظرگرفته شده است .

وی به طرح اشتغالزایی روستایی در 33 روستای استان اشاره کرد و گفت: دراین طرح مراکز تجاری و واحدهای تولیدی در روستاهای هدف ایجاد می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طرح منظومه روستایی به عنوان یکی دیگر از اقدامات بنید مسکن استان اشاره کرد و گفت 290 پروژه طرح هادی در سال گذشته در استان انجام شد.

این مقام مسئول تعداد پروژه های متفرقه استان در سال گذشته را 16 پروژه با 17 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار بنیاد مسکن در سال گذشته 45 میلیارد تومان بود که 33 میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی به رتبه سوم استان در بحث بازسازی و بهسازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: درصد مقاوم سازی مسکن روستایی در استان زنجان 51 درصد است.

در ادامه این مراسم پروژه مسکونی ۲۸۸ واحدی گلشهر زنجان با حضور امام جمعه و استاندار زنجان کلنگ زنی شد.

ابن پروژه با زیربنای  ۴۳ هزار و ۶۶۶ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد در ۶ بلوک ۴۸ واحدی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز