خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

راه‌اندازی مسابقه برای نابودی طبیعت در آبیک/ مخالف فعالیت معادن در پیغمبر کوه هستم

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۶۸

عضو شورای شهر آبیک گفت: برای اکتشاف معدن در کوه‌های اطراف قزوین به راحتی مجوز صادر نمی‌شود اما آبیک مظلوم واقع شده و برای اکتشاف معدن، مسابقه راه انداخته‌اند تا طبیعت این شهر را نابود کنند.

حمیدرضا دلوی در حاشیه تجمع اعتراض‌آمیز مردم شهرستان آبیک مبنی بر تخریب پیغمبرکوه و ضرورت حفظ بام  آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: پیغمبرکوه در حریم شهر آبیک با جمعیت 70 هزار نفر قرار گرفته و قانونا حریم شهرها جزء مجموعه شهری محسوب می‌شود و اختیارات آن در دست مدیریت شهری است.

وی افزود: در سال‌های گذشته در حریم شهر آبیک و از جمله در نزدیکی پیغمبر کوه ،نماد این شهر، مجوز اکتشاف معادن داده شده  است و این یعنی اینکه این منطقه هم در حال نابودی است.

عضو شورای شهر آبیک ادامه داد: وجه تسمیه شهر آبیک به دلیل وجود چشمه‌سارهایی بوده که در دل پیغمبرکوه وجود داشته اما در حال حاضر به راحتی نماد این شهر در حال تخریب و از دست رفتن است.

دلوی اضافه کرد: از سوی مسئولان استان قزوین به راحتی مجوز اکتشاف معدن در پیغمبرکوه صادر می‌شود این است در حالی که در هیچ جای کشور به راحتی برای کوه بکر و باارزشی مانند پیغمبرکوه  که آثار تاریخی است، مجوز اکتشاف معدن صادر نمی‌شود .

وی خاطرنشان کرد: شهر آبیک از همه طرف احاطه شده و تنها جایی که باید نجات دهیم پیغمبرکوه است، چرا که پیغمبرکوه مسیر بادهای خنک‌کننده تابستانه شهر آبیک است.

این عضو شورای شهر آبیک بیان کرد: مخالف فعالیت معادن در شمال شهر آبیک هستم و به نوعی پیغمبرکوه غصب شده است؛ کامیون‌های معادن شن و ماسه بار می‌زنند و با حضور در شهر آبیک زیرساخت‌ها را ازبین می‌برند و ریالی هم عواید نصیب شهر آبیک نمی‌شود.

دلوی تصریح کرد: برای اکتشاف معدن در کوه‌های اطراف خود قزوین هم به راحتی مجوز صادر نمی‌شود اما آبیک مظلوم واقع شده و برای اکتشاف معدن در این شهر مسابقه راه انداخته‌اند تا طبیعت این شهر را نابود کنند.

وی افزود: شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض اختیار کرده و استاندار قزوین می‌تواند در زمینه توقف فعالیت معادن ورود یافته و تدبیر لازم را بیندیشد.

این عضو شورای شهر آبیک اذعان کرد: به دو نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی موضوع پیغمبرکوه و فعالیت معادن مطرح شده و قول مساعدت در این زمینه داده شده است.

دلوی افزود: در سال‌های دور و گذشته برای ندادن مجوز به معادن در پیغمبرکوه جسارت لازم از سوی مسئولان وجود نداشته که موجب شده امروز شاهد تخریب بام آبیک باشیم .لازم است مسئولان قزوین برای رفع این معضل گام مثبتی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز