خبرگزاری کار ایران

مونتلا، بلان، رنار؛ دور باطل فدراسیون روی اسامی دور از دسترس

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۵۷۶

فدراسیون فوتبال هنوز گزینه جدیدی بعد از 3 گزینه پیشتر اعلام شده برای نیمکت تیم ملی معرفی نکرده است.

به گزارش ایلنا، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران گفته سرمربی تیم ملی به موقع انتخاب می‌شود و حتما بزرگتر از کی‌روش خواهد بود اما همین مقام مسوول نمی‌داند که چطور قرار است برای چنین اقدام بزرگی تامین مالی شود کما اینکه بعید است فدراسیون فوتبال توانایی استخدام مربی در حد کی‌روش را هم داشته باشد. با این حال همچنان درباره گزینه‌های مد نظر فدراسیون اتفاقاتی می‌افتد که می‌توان پیگیری‌شان کرد. البته با اخباری که این روزها از سایت‌های خارجی به گوش می‌رسد ظاهرا بعد از مونتلا باید روی نام‌هایی مثل بلان و رنار خط بکشیم و دنبال گزینه‌های دیگری باشیم چرا که بلان فوق‌العاده گرانقیمت است و در فرانسه دنبال تیم می‌گردد، مونتلا از همان اول جواب منفی داده و در کشورش مربیگری می‌کند و رنار حداقل تا پایان جام ملت‌های آفریقا در مراکش خواهد ماند. مسابقاتی که از 2 تا 28 تیرماه طول خواهد کشید اما فدراسیون فوتبال می‌خواهد تیم ملی برای فیفادی ماه ژوئن یعنی در خردادماه تیم ملی را با سرمربی جدیدش در بازی‌های دوستانه ببیند.

پیش از تعطیلات نوروز سایت توتو اسپورت ایتالیا اعلام کرد فدراسیون فوتبال ایران به وینچنزو مونتلا پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران را داده که او هم این پیشنهاد را رد کرده است.

حالا خبر می‌رسد مونتلا سرمربی 44 پس از تجربه حضور در میلان و سویا، دوباره به فیورنتینا، تیمی که بهترین دوران سرمربیگری‌اش را در آن سپری کرده، بازگشته است. در واقع هواپیمای تک نفره محبوب رمی‌ها به جای تهران در فلورانس فرود آمد.

امروز فابریتزیو رومانو، خبر داد پس از استعفای استفانو پیولی از سرمربیگری فیورنتینا به دلیل کسب نتایج ضعیف، وینچنزو مونتلا که هم اکنون بیکار است، جانشین پیولی خواهد شد. این اتفاق بعد از ظهر دیروز رسمی شد و فیورنتینا بعد از برکناری پیولی برای دومین بار مونتلا را به فلورانس بازگرداند تا سکان هدایت بنفش‌ها را در اختیار بگیرد. مونتلا قراردادی به مدت 2 فصل و تا پایان فصل 2021 با تیم شهر فلورانس امضا کرد و در اردوگاه داوید آستوری در تمرین و سپس در سالن کنفرانس آرتمیو فرانکی پاسخگوی خبرنگاران شد.

مونتلا که پیش از این در فصل 15-2014 نیز هدایت فیورنتینا را برعهده داشت حدود دو ماه پیش نیز گزینه هدایت تیم ملی ایران بود اما این پیشنهاد را قبول نکرد و حالا چالش قهرمانی در کوپا ایتالیا را پیش روی خود می‌بیند.

 

بلان گرانقیمت را از ابتدا هم نباید جدی می‌گرفتیم

یکی دیگر از گزینه‌های فدراسیون فوتبال لوران بلان گرانقیمت است که احتمالا راهی لیون خواهد شد و از اول هم مشخص بود باید بی‌خیال حضور او در ایران شویم. البته ژان میشل اولا مدیر باشگاه المپیک لیون فرانسه واکنش تند و تیزی به اخبار رسانه‌های ورزشی فرانسوی که حاکی از امضا شدن قراردادی بین باشگاه لیون و لوران بلان هستند، داشته است.

قابل ذکر است قرارداد برونو ژنزیو به طور اتوماتیک تمدید نشده و آینده وی در لیون به‌عنوان سرمربی «بچه‌ها» زیر سوال است. شایعات حاکی از آنند که قراردادی بین باشگاه لیون و لوران بلان امضا شده است ولی به گزارش Totoexpert ژان میشل اولا ضمن رد تمامی این شایعات گفته: «ما تمامی اخباری که حاکی از برقراری تماس سران لیون با لوران بلان و چه برسد از انعقاد قرارداد با وی می‌باشند را رد می‌کنیم. در حال حاضر هدف اصلی ما این است که بتوانیم فصل جاری لیگ یک فرانسه را طوری که باید و شاید به پایان برسانیم. اطلاعات کاملاً نادرست و فریبنده می‌تواند باعث بی‌ثباتی در درون باشگاه شود. به همین خاطر من به تیم حقوقدانان و وکلای باشگاه پیشنهاد دادم که از روزنامه‌هایی که مشغول چاپ و پخش اینگونه خبرهای نادرست هستند، شکایت کنند و پیگیر این موضوع در دادگاه باشند.»

لازم به ذکر است که لیون در حال حاضر در رده 3 جدول رتبه‌‌بندی لیگ یک فرانسه قرار دارد و تنها 5 امتیاز کمتر از باشگاه لیل که صدرنشین جدول است، دارد.

 

رنار تا پایان جام ملت‌های آفریقا باید در مراکش بماند

با توجه به نام‌هایی که لو رفته شاید قیمت رنار در مقایسه با سایر نفرات متعادل‌تر باشد اما پای او در مراکش گیر است و باید به تعهدش در قبال تیم ملی مراکش بپردازد. یک سایت مراکشی در مورد شایعه جدایی هروه رنار سرمربی تیم ملی مراکش نوشت: «هروه رنار با تیم ملی مراکش تا سال ۲۰۲۰ قرارداد دارد و فدراسیون فوتبال این کشور مذاکره‌ای با لوران بلان برای جایگزینی وی نداشته است و با وجود اخبار منتشره در رسانه‌های ایرانی این مربی در مراکش می‌ماند و بهترین تصمیم، حفظ رنار در تیم ملی مراکش است.»

این سایت مدعی شد: «رسانه‌های ایرانی در مورد مذاکره فدراسیون این کشور با رنار مطالبی را منتشر کردند و نوشتند که فدراسیون مراکش با لوران بلان مذاکره داشته است اما رنار در مراکش می‌ماند و این تیم را تا سال ۲۰۲۰ هدایت خواهد کرد.»

رنار و مراکش جام ملت‌های آفریقا را در پیش دارند و به نظر می‌رسد موفقیت در این رقابت‌ها در ماندن یا نماندن او در این تیم تاثیر زیادی دارد چه اینکه از حالا نام‌هایی برای جانشینی او در مراکش ردیف شده است. مرد فرانسوی خوب می‌داند طرفداران مراکش همینطور اهالی فوتبال از او انتظار دارند تا در مصر جام قهرمانی CAF 2019 را بالای سر ببرد در غیر این‌صورت رنار دیگر شانسی برای تمدید قرارداد و ماندن تا جام جهانی 2022 با مراکش ندارد.

شاید اگر هر مربی دیگری هم جای رنار بود با دریافت پیشنهاد وسوسه‌کننده هدایت ایران برحسب شرایطی که در مراکش دارد، پای میز مذاکره می‌نشست از همین رو جام ملت‌های پیش رو برای او و آینده‌اش نقشی کلیدی دارد اما اگر نتواند آنجا با مراکش موفق شود احتمالا زمان را برای حضور در راس کادر فنی تیم ملی ایران از دست داده است و از اینجا رانده و از آنجا مانده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز