خبرگزاری کار ایران

سردار سلیمانی مطرح کرد:

مرزبانی یکی از ارکان اصلی در ایجاد امنیت مرزهای کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۵۵۷

جانشین فرمانده ناجا گفت: مرزبانی با حفاظت از هشت‌هزار و 800 کیلومتر مرزهای مشترک آبی و خاکی یکی از ارکان اصلی برقراری امنیت کشور به‌شمار می‌رود.

سردار ایوب سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهار داشت: یک نیروی انتظامی و مرزبانی با آمادگی کامل و اشراف اطلاعاتی بالا در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند، مرز دوغارون به همت نیروهای امنیتی مستقر و همکاری مستدام مرزنشینانش از امنیت فوق‌العده‌ای برخوردار است.

وی به اهمیت مرزهای خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: مرز دوغارون به دلیل همجواری با افغانستان به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از نقاط کلیدی در کشور محسوب می‌شود که با نلاش نیروهای مسلح ورود مواد مخدر از این طریق به کشور کاهش یافته است.

جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد: سال گذشته بیش از 700 تن انواع مواد مخدر در داخل و مبادی ورودی کشور کشف و ضبط شد و مرز دوغارون در شهرستان تایباد نزدیکترین مرز برای ورود مواد مخدر از سوی افغانستان می‌باشد که با حضور نیروهای مرزبانی در حال حاضر با 90 درصد ورود این مواد خانمانسوز از طریق این مرز مبارزه شده است.

سردار سلیمانی تعامل و هماهنگی مرزنشینان استان خراسان رضوی با نیروهای مسلح بویژه مرزبانی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: مرزنشینان یکی از ارکان اصلی در حراست از مرزهای کشور بشمار می‌روند لذا باید تلاش کرد مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها رفع شود.

بازدید هوایی از مرزهای مشترک ایران و افغانستان، بازدید از پاسگاه‌های مرزی و دستگاه ایکس ری کامیونی گمرک دوغارون از برنامه‌های سفر جانشین فرمانده نیروی انتظامی به مرز دوغارون در شهرستان تایباد بود. سردار سلیمانی پس از این بازدیدها مرز دوغارون را به مقصد شهرستان سرخس ترک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز