خبرگزاری کار ایران

مراجعه ایثارگران سیل‌زده به بنیاد یا بیمه کوثر/ اعطای تسهیلات ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون ریالی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۵۱۴

معاون توسعه مدیریت و منابع و رییس ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران آسیب‌دیده در سیل در تمام استان‌ها می‌توانند جهت جبران خسارت واحد مسکونی و اثاثیه منزل خود به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یا شعب بیمه کوثر مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا، سید منصور میرمرادی روز چهارشنبه ۲۱ فروردین در سفر به استان لرستان از شهرهای سیل زده استان از جمله شهرستان‌های پلدختر و معمولان بازدید کرد و به دیدار ایثارگران آسیب دیده در این مناطق رفت.

وی همچنین با سعید کوشکی رییس شورای شهر معمولان دیدار و بر تلاش همه دستگاه‌ها برای کاهش مشکلات سیل زدگان تأکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در این سفر با خانواده شهید «حمید دلفان»، جانباز «امید باباخانی» فرزند و برادر شهید، جانباز آزاده «علی رضایی نسب» در شهر معمولان دیدار و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دارد و دستورات لازم را صادر کرد.

میرمرادی در پایان بازدید از مناطق سیل زده و دیدار با ایثارگران آسیب دیده در این مناطق گفت: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران آسیب‌دیده در سیل در تمام استان‌ها می‌توانند جهت جبران خسارت واحد مسکونی و اثاثیه منزل خود به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یا شعب بیمه کوثر مراجعه کنند.

وی همچنین در خصوص تعداد ایثارگران آسیب‌دیده در سیل اخیر در استان‌های مختلف گفت: در لرستان بیشترین آسیب وارده شده است و ۵۱۳ خانواده ایثارگر دچار آسیب شده‌اند که به ترتیب ۲ مورد در الشتر، ۲۴ مورد در الیگودرز، ۱۵۷ مورد در بروجرد، ۱۸۴ مورد در پلدختر، ۳۲ مورد در خرم آباد و چگنی، ۳۸ مورد در نورآباد، ۱۵ مورد در درود و ۶۱ مورد در کوهدشت قرار دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره ایثارگران آسیب‌دیده بر اثر سیل در سایر استان‌ها گفت: متأسفانه ۵۰۰ خانواده ایثارگر در استان گلستان آسیب دیده‌اند و ۳۱۸ خانواده ایثارگر در استان مازندران و ۱۶۵ خانواده در خوزستان دچار خسارت شده‌اند و در استان‌های کرمانشاه، ایلام، فارس، مرکزی، خراسان رضوی نیز خسارت‌هایی به ایثارگران وارد شده است.

وی افزود: در دو سفر جداگانه به استان لرستان به همراه مدیران ستادی و استانی از مناطق سیل زده شهرستان‌های دورود، دوره چگنی، خرم آباد، معمولان و پلدختر بازدید کردم و نکته حائز اهمیت در این حادثه برای ما این است که عزیزان ایثارگر دغدغه زیادی نداشته باشند و با استفاده از ظرفیت‌های دولت محترم و توصیه‌های ریاست محترم بنیاد از ظرفیت‌های بنیاد نیز برای تسریع در رفع مشکلات اقدام خواهیم کرد.

میرمرادی با اشاره به تمهیدات بنیاد در جبران خسارت منازل ایثارگران تا سقف ۳۵ میلیون تومان و اعطای وام خود اشتغالی افزود: از دیگر خدمات بنیاد استفاده از ظرفیت‌های صندوق قرض‌الحسنه شاهد است و اعطای وام بدون بهره با سقف ۲۰ میلیون تومان به آن دسته از اعضای صندوق که وامی دریافت نکرده‌اند تصویب شده و به منظور مساعدت هر چه بیشتر و همچنین حمایت‌های همه جانبه نسبت به ایثارگرانی که وام صندوق را دریافت کرده‌اند مقرر شد صندوق نسبت به تسویه زود هنگام اقدام و مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام بدون بهره در حساب ایثارگران یاد شده کارسازی نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز