خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهرستان ری خبر داد؛

طرح استقلال شهر ری از مدیریت شهری تهران تقدیم هیات رییسه مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۵۱۱

حسن خلیل‌آبادی از امضای طرح‌ استقلال شهر ری از مدیریت شهری تهران توسط ۳۰ نماینده تهران ، ری ، اسلامشهر، پردیس وشمیرانات خبر داد و گفت: این طرح تقدیم هیات رییسه مجلس شد.

حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از امضای طرح انفکاک شورای اسلامی  شهر ری از شورای شهر تهران، ری و تجریش توسط ۳۵  نماینده مجلس خبر داد و اظهار کرد: این طرح تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.

وی درباره جدایی شهر ری اظهار کرد: خوشبختانه پیگیری دوستانمان برای استقلال شهر ری از مدیریت شهری شهرداری تهران در حال نتیجه دادن است و این حق طبیعی و اساسی مردم شهر ری به آنها بازگردانده خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه سالیان متمادی است که اهالی شهر ری از این حق اساسی خود محروم بوده‌اند، گفت: امروز خوشبختانه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در حال ارائه طرحی برای این کار هستند.

وی با اشاره به اصل صد قانون اساسی بیان کرد: امیدواریم یکایک نمایندگان عزیز به عنوان کسانی که پاسدار قانون اساسی هستند، این حقی که در قانون اساسی برای مردم شهر ری در نظر گرفته شده و اولی‌ترین حق و اساسی‌ترین قانون کشور است را برای مردم شهر ری محقق سازند تا مشکلاتی که از پیوستگی ری به شهر تهران برای مردم این دیارکهن ایجاد شده است، برطرف شود و مردم ری اعتمادبه نفس و استقلال خود را بازیابند. امیدواریم بتوانیم عمران، آبادانی، پیشرفت و توسعه ری را رقم بزنیم و این شهر هشت هزار ساله تاریخی را که سه دوره هم پایتخت ایران بوده است، به جایگاه خود بازگردانیم.

خلیل آبادی افزود: از همه نمایندگان محترمی که این طرح را امضا کرده‌اند، به ویژه آقای سید فرید موسوی نماینده مجلس که این طرح را به هیات رییسه تقدیم کرده و تمام‌ نمایندگانی که به این طرح رای خواهند داد، به عنوان یک شهروند ری و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری سپاسگزارم. این عزیزان باید بدانند درحال انجام کاری در راستای تحقق حقوق اساسی مردم هستند. این اتفاق باید خیلی سال قبل رخ می‌داد.

رییس شورای اسلامی شهرستان ری ادامه داد: اکنون امیدواریم مجلس دهم این افتخار را به شهر ما بازگرداند تا مردم ری بتوانند شورای شهر خود را تعیین کنند. مردم هم باید با همبستگی و انسجام به عنوان شهروندانی که برای توسعه و آبادانی شهر خود دلسوز هستند، این حق خود را از همه مسئولان و  نمایندگان مطالبه کنند.

 خلیل آبادی در پایان گفت: لازم است از نمایندگان، فرمانداری ویژه شهرستان ری و همکارانم در شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که حق مردم را پیگیری می‌کنند،‌تشکر کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز