خبرگزاری کار ایران

قاسمی مطرح کرد:

تحویل روزانه حدود 1500 تبعه خارجی از مرز دوغارون به افغانستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۲۰۷

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، گفت: مرز دوغارون یکی از معتبرترین معبرهای رسمی کشور ایران است و روزانه حدود 1000 تا 1500 تبعه خارجی از این مرز به کشور افغانستان تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، سید علی قاسمی در بازدید از مرز دوغارون که با همراهی رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خراسان رضوی و هیات همراه انجام شد، اظهار کرد: تمام امکانات خدماتی شامل آشنایی با محل‌های مین‌گذاری شده و چگونگی برخورد با آن، رسیدگی به بهداشت و درمان مهاجران قبل خروج از کشور در این گذرگاه فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز دوغارون دروازه اصلی و مهمی برای خراسان رضوی محسوب می‌شود لازم است خدمات‌رسانی به اتباع و مهاجران از لحاظ کیفی و کمی ارتقا یابد.

قاسمی در بازدید از مرکز آموزشی برخورد با مین مستقر در مرز دوغارون بیان کرد: اقدامات انجام شده در این مرکز با توجه به حساسیت موضوع بسیار حائز اهمیت است، آموزش برخورد با خطرات مقابله با مهمات خنثی نشده به افرادی که نحوه برخورد با آن را ندارند در راستای سلامت افراد بسیار مهم است.

در ادامه این بازدید رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خراسان رضوی، گفت: خدمات و همکاری دولت جمهوری اسلامی ایران با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سایر دستگاه های مرتبط از سایر کشورهای عضو پوشیده نیست.

مولوگتا زودای مامو افزود: روند بازگشت مطلوب مهاجران افغانستانی در مرز دوغارون به عنوان نزدیک‌ترین معبر در خراسان رضوی از مهمترین برنامه‌های دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است.

مولوگتا زودای مامو حدود 2 سال و نیم است که به عنوان رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خراسان رضوی مشغول است و امروز آخرین بازدید خود از مرکز آموزشی برخورد با مین، مرکز بهداشت و درمان مستقر در مرز دوغارون را انجام داد، ماموریت وی در ایران به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز