خبرگزاری کار ایران

بررسی تحلیلی وضعیت فروش فیلم‌ها در نوروز ۹۸ نشان می‌دهد؛

سینما رفتن سرگرمی گرانی برای خانواده‌ها شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۶۳

انتشار گزارش اجمالی وضعیت فروش فیلم‌های اکران نوروز 98 و میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌ها نشان می‌دهد که سینما رفتن برای خانواده‌ها تبدیل به یک سرگرمی گران شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان سینمایی اولین گزارش اجمالی وضعیت فروش فیلم‌های اکران شامل جداول عملکرد سالن‌های سینمایی و همچنین وضعیت استقبال مخاطبان از فیلم‌های سینمایی را از تاریخ 25 اسفند 97 تا 19 فروردین 98 منتشر کرده که با یک بررسی تحلیلی مشخص می‌شود رشد شیب افزایش مخاطبان سینما در نوروز 98 نسبت به نوروز 97 و نوروز 97 نسبت به نوروز 96 کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امسال در نوروز، هفت فیلم سینمایی اکران شده‌اند که فیلم رحمان 1400 ساخته منوچهر هادی در فروش دارای سهم 44 درصدی و در میزان بیننده سهم 45 درصدی را به خود اختصاص داده است.

فیلم متری شش و نیم ساخته سعید روستایی 30 درصد از فروش و 29 درصد از بیننده و فیلم چهار انگشت در 13 درصد از فروش و 12 درصد از بیننده را به خود اختصاص داده است.

پرفروش‌ترین سینما در کشور پردیس سینمایی کوروش و کم‌فروش‌ترین سینما، سینما فردوسی اوز در لار است همچنین پرفروش‌ترین سینماها مربوط به استان تهران و کم‌فروش‌ترین مربوط به استان ایلام است.

ارزان‌ترین سینما، سینما آبشار شوشتر با بلیت دو هزار تومانی است.

10 سینمای پرفروش کشور بر اساس رتبه‌بندی از رتبه یک الی 10 عبارتند از: پردیس سینمایی کوروش، ایران مال، آزادی، باغ کتاب، چارسو، ملت، هویزه مشهد، اطلس مشهد و شهر آفتاب شیراز.

از میان این 10 سینما هفت رتبه نخست به شهر تهران اختصاص دارد و علیرغم اینکه در جنوب شهر تهران پردیس‌های سینمایی خوبی همچون راگا، تماشا، تاسیس شده است اما سینماهای پرفروش اکثرا در بالای شهر قرار دارند و این مساله نشان می‌دهد که با توجه به افزایش قیمت بلیت‌ها به 20 هزار تومان و همچنین هزینه‌های جانبی رفتن به سینما، سرگرمی سینما برای خانواده‌ها تبدیل به یک تفریح گران شده است.

شیب افزایش مخاطبان در سه سال گذشته نشان می‌دهد که در سال 96 که متوسط قیمت بلیت 8940 تومان بود بیش از دو میلیون و 210 هزار نفر به سینما رفتند و در سال 97 که متوسط قیمت بلیت 10 هزار و 83 تومان بود بیش از دو میلیون و 776 هزار نفر به سینما رفتند این رقم در ابتدای سال 98 که متوسط قیمت بلیت 13 هزار و 863 تومان است بیش از دو میلیون و 900 هزار نفر است.

بررسی این شیب نشان می‌دهد که تعداد مخاطبان در سال 97 نسبت به سال 96 در بازده زمانی نوروز افزایش 600 هزار نفری را داشته است اما تعداد مخاطبان در ابتدای سال 98 نسبت به همین مدت در سال 97 فقط کمی بیش از 200 هزار نفر بوده است.

در حالی که تعداد مخاطبان در سال 97 نسبت به سال 96 حدود 30 درصد بوده این افزایش در سال 98 نسبت به سال 97 حدود پنج درصد بوده است.

در میان دفاتر پخش نیز شرکت فیلمیران در اکران نوروز 98 بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و 43 درصد از فروش و 45 درصد از بیننده را به دست آورده است. پس از آن خانه فیلم با سهم 30 درصدی فروش و 29 درصدی بیننده در رتبه نهم و شرکت نمایش گستران با سهم 13 درصدی از فروش و 12 درصدی از بیننده در رتبه سوم قرار دارد.

متن کامل گزارش در ادامه مطلب قابل دانلود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز