خبرگزاری کار ایران

عمران خان به ایران سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۸۵۵

منابع آگاه از سفر قریب‌الوقوع عمران‌خان به ایران خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس تریبون،  وزارت امور خارجه پاکستان با اعلام خبر سفر عمران خان نخست‌وزیر این کشور به تهران در بیانیه‌ای نوشت: به احتمال زیاد  عمران خان ماه جاری میلادی (آوریل) به ایران سفر خواهد کرد. دو کشور در حال نهایی کردن تاریخ این سفر هستند.

بر اساس این خبر پس از آغاز به کار دولت فعلی پاکستان، سفر نخست وزیر این کشور به تهران در دستور کار قرار گرفته بود. اما حوادث ناگوار اخیر در مرزهای ایران و پاکستان به ویژه ربوده شدن تعدادی از مرزبانان ایرانی و حمله تروریستی به نیروهای سپاه پاسداران در زاهدان تاریخ سفر  عمران خان به ایران را تحت تاثیر قرار داد اما تماس اخیر نخست وزیر پاکستان با رئیس‌جمهوری ایران و تاکید عمران‌خان بر اینکه پاکستان اجازه نخواهد داد تروریست‌ها از خاک این کشور علیه همسایگان استفاده کنند و رهایی چند مرزبان ربوده شده ایرانی توسط ارتش پاکستان، باعث شد تا تعاملات بین دو کشور بار دیگر احیا شود.

عمران خان با سفر  به ایران مذاکرات مهمی را با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران انجام خواهد داد.

همچنین احتمال دارد عمران‌خان با رهبر انقلاب هم دیدار کند.

بر اساس این این گزارش به نظر می‌رسد اسلام آباد به دنبال نشان دادن مواضع بی‌طرف و توازن در روابط خود با تهران است. در گذشته هم پاکستان سعی کرده در موضوعات مربوط به ایران و برخی از کشورهای عربی بی‌طرف بماند.

چند مقام پاکستانی درخصوص سفر عمران‌خان به تهران، اظهار کردند: ایران کشور همسایه مهم پاکستان محسوب می‌شود و روابط نزدیک اسلام‌آباد با برخی از کشورهای خلیج فارس هرگز به معنای پیوستن به برنامه‌‌ای  که هدف آن تضعیف تهران باشد، نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز