خبرگزاری کار ایران

سیامک جبارنیا خبر داد:

ارسال 10 تن اقلام درمانی به خوزستان/تعرفه دولتی بیمارستان‌ها تغییر نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۱۱۳

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به ارسال 10 تن اقلام درمانی مورد نیاز استان خوزستان، اضافه کرد: با توجه به دولتی بودن بنیاد شهید مبنی بر مالکیت سهمی از بیمارستان امام خمینی، تغییر تعرفه درمانی از دولتی به خصوصی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیامک جبارنیا امروز در نشست خبری با اشاره به امدادرسانی سیل اخیر، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در استان خوزستان، سه دانشگاه از طرف وزارتخانه بهداشت و درمان انتخاب شدند که دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به منطقه اعزام خواهد شد.

وی افزود: کمتر از 24 ساعت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خیرین استان، بالغ بر 10 تن اقلام بهداشتی و پزشکی مورد نیاز تهیه و آماده ارسال است.

جبارنیا، تصریح کرد: در بحث بهداشت محیط، روان و خانواده در راستای ایجاد همدردی، رئیس بسیج جامعه پزشکی البرز نیز به همراه تیم سلامت، فردا به سمت خوزستان عازم خواهند بود.

وی گفت: درصدد جمع‌آوری اقلام موردنیاز اعلام‌شده توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور هستیم و در این ارتباط پزشکان متخصص به همراه اقلام کمکی به مناطق سیل‌زده اعزام‌ می شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر شرایط فعلی بیمارستان امام خمینی کرج و تغییر تعرفه درمانی این بیمارستان گفت: به هیچ عنوان دلیلی که مطرح می شود مبنی بر تغییر تعرفه درمانی خصوصی به دولتی را در ایجاد شرایط فعلی بیمارستان امام خمینی، قبول ندارم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص اظهارات برخی مبنی بر تغییر تعرفه درمانی دولتی، ادامه داد: این نهاد خود به صورت دولتی اداره می شود بنابراین خصوصی شدن تعرفه درمانی بیمارستان به عنوان زیرمجموعه نهاد دولتی، ممکن نیست.

وی افزود: این بیمارستان شرایط ویژه دارد و اداره امور آن با توجه به ملکیت، بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست که بخواهد پاسخگوی مشکلاتش باشد.

جبارنیا افزود: بنیاد شهید و سازمان همیاری شهرداری کرج که جزو سرمایه گذاران این مرکز درمانی هستند، هیچ تخصصی در زمینه هدایت و مدیریت مرکز درمانی ندارند اما با این حال اداره بیمارستان امام خمینی کرج را به عهده گرفته و مشکلات یکسال اخیر را رقم زدند.

جبارنیا گفت: در حال حاضر به جز بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی که با حمایت مستقیم معاونت بهداشت و درمان و برای خدمت به بیماران، تامین امکان صورت می گیرد، سایر بخش های این مرکز درمانی، تعطیل و این بیمارستان همچنان با مشکل روبروست.

وی در ارتباط با پذیرش بیمار و سرعت عمل درمان در بیمارستان شهید مدنی کرج گفت: این بیمارستان اصلی شهر و استان است چراکه با داشتن کادر پزشکی و تجهیزات لازم بیماران بسیاری را پذیرش می کند. به عنوان نمونه طی 13 روز بالغ بر 6 هزار نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه و برای حدود 3 هزار نفر تشکیل پرونده شد و 435 بیمار، بستری و 610 عمل جراحی، انجام شد.

جبارنیا با عنوان اینکه تمامی بیمارستانهای استان توسط بازرسین معاونت درمان، بازدید و نسبت به مشکلات آنها رسیدگی می شود، افزود: برطرف کردن نواقص بهداشت و درمان از جمله وظایف معاونت درمان است که تمام فرایند آن از جمله حضور پزشکان، تکمیل و تجهیز وسایل مورد نیاز و نحوه برخورد پرسنل با مردم، کنترل و در صورت نقصان تذکر داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز