خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

کرانه باختری فلسطینی باقی می‌ماند/ تخلف در انتخابات محلی ترکیه محرز است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۹۴۱

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد که در سفرش به روسیه راهکارهای چگونگی افزایش حجم تجارت بین دو کشور را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه امروز- دوشنبه- اندکی پیش از سفر به روسیه و دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه آتاترک در شهر استانبول تأکید کرد که در این دیدار راهکارهای افزایش حجم تبادل تجاری بین دو کشور را با همتای روس خود بررسی خواهد کرد. 

اردوغان گفت: «موضوع لغو روادید برای ورود به دو کشور در این دیدار مورد بررسی قرار می‌گیرد و این رایزنی‌ها همچنین برخی موضوعات دیگر و در صدر آنها پرونده سوریه را در دستور کار دارد». 

وی در ادامه گفت: «در این دیدار نحوه افزایش حجم تجارت با روسیه را بررسی خواهیم کرد، چنانچه در سال گذشته نیز شاهد افزایش ۱۵ درصدی حجم تبادل تجاری بین طرفین  به ارزش ۲۶ میلیارد دلار بودیم».

اردوغان با اشاره به عمق روابط آنکارا - مسکو تبیین کرد که همکاری بین دو طرف در زمینه‌های تجاری، گردشگری، انرژی و فرهنگ روز به روز در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود: «به همراه پوتین نحوه تقویت تبادل تجاری دو کشور را بررسی و به همراه بازرگانان ترک و روس نشستی را به منظور ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هر دو کشور برگزار می‌کنیم». 

رئیس جمهوری ترکیه درباره نام‌گذاری سال ۲۰۱۹ با عنوان سال فرهنگ و گردشگری ترک و روس گفت: «با پوتین در سال ۲۰۱۷ بر سر این موضوع توافق کردیم و و در سال جاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری در هر دو کشور ادامه خواهد داشت». 

وی درباره اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره انضمام شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد که کرانه باختری قطعا سرزمینی فلسطینی است».

اردوغان در ادامه این موضوع افزود: «تمام کارهای نتانیاهو در تعارض با قانون بین المللی است». 

وی درباره انتخابات محلی در ترکیه تأکید کرد که مرحله انتخابات به پایان رسیده و مرحله دادرسی (بازبینی شکایت‌ها) آغاز شده است.

اردوغان در ادامه گفت «تمام فعالیت‌های اسرائیل از سال ۱۹۴۸ منافی قوانین و تصمیم‌های سازمان ملل بوده است، آنها به حمایت واشنگتن تکیه دارند و نمی‌توان تلاش‌های آمریکا و اسرائیل را که به دنبال ایجاد آینده‌ای تاریک در منطقه خاور میانه هستند، ‌پذیرفت».

وی تأکید کرد که به اتفاق پوتین آخرین تحولات مرتبط با موضوع فلسطین و اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را بررسی خواهیم کرد. 

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه افزود: «کرانه باختری سرزمینی فلسطینی است و اقدام اسرائیل در این منطقه گام جدیدی در اشغالگری است، ما همچنان در کنار فلسطین خواهیم ماند». 

وی بر وجود دلایل و قراینی برای اثبات تقلب و دست کاری در صندوق‌های رأی‌گیری تأکید و این دلایل را مستند به تصاویر دانست. 

اردوغان درباره احتمال اقدام نیروهای ترکیه  به انجام عملیات نظامی جدید در خاک سوریه گفت: «در مرزها کاملا آماده هستیم و چنانچه پیشتر نیز گفتیم، امکان دارد در لحظه برنامه خود را تغییر دهیم، تمام این موضوعات را در دیدار دو جانبه با پوتین مطرح خواهم کرد». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز