خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران:

امداد رسانی سپاه و بسیج به سیل زدگان با قوت ادامه دارد

کد خبر : ۷۴۷۸۳۶

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: امداد رسانی سپاه و بسیج به سیل زدگان با قوت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سرهنگ حسین محمد رضایی صبح امروز در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران رونق تولید و اقتصاد را از اولویت های اصلی جامعه دانست و اظهار داشت: یکی از ویژگی های سپاه مردم داری و مردم یاری است که سپاه کربلا در مناسبت های مختلف وهمچنین در سیل اخیر آن را به خوبی اثبات کرده است.

وی با اشاره به سیلاب روزهای پایانی سال97 در مازندران گفت که سپاه استان با بهره گیری از نیروهای انسانی سپاه و بسیج و تجهیزات اقدامات خوبی را در مناطق بحرانی و سیل زده انجام داده است.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه اگر سپاه و بسیج در این مناطق حضور نداشتند مشکلات مردم افزون تر می شد از بکارگیری 582 دستگاه امکانات ترابری و لجستیک خبر داد و افزود: 16 دستگاه آمبولانس این نهاد انقلابی در 43 منطقه سیل زده خدمات رسانی کردند.

وی شمار بیماران ویزیت شده را چهار هزار و 610 نفر اعلام کرد و گفت: یکهزار و 81 نفر تحت مشاوره روانشاسی و 25 نفرتوسط پزشکان متخصص معاینه شدند.

وی به همت و تلاش 6 هزار 199 نفر در قالب اردوهای جهادی اشاره و اعلام کرد که تا به الان 1730مسکن و 43 مسجد، حسینیه و مدرسه لایروبی شد.

رضایی از توزیع 9 هزار 470 فقره توزیع غذای گرم در بین سیل زدگان استان خبر داد و تصریح کرد: هشت هزار و 236 سبد حمایتی و 215 تن علوفه دام در مناطق سیل زده توزیع شد.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران اسکان موقت 100 مسافر ،لایروبی 64 کیلومتر جاده و رودخانه، اسکان 650 خانواردر مناطق امن،توزیع 480 کیلو آرد و برنج و یازده هزار 400 بطری آب معدنی و هزار و 600 تخته پتو را در بین سیل زدگان را از اقدامات سپاه کربلای مازندران اعلام کرد.

وی‌ تخلیه آب و باز کردن دهانه‌ی پل‌های مسدود شده وآبراه‌ها ،لایروبی خانه‌های مردم از گل و لای و لجن و لایروبی اماکن عمومی و بازگشایی جاده‌ها را از دیگر اقدام سپاه و بسیج اعلام کرد.

رضایی با اشاره به اعلام بنیاد مسکن، از آسیب بالغ بر 6هزار منزل مسکونی در سیل اخیر خبر داد که 620 واحد تخریبی است و پنج هزار و 691 واحد نیاز به تعمیر دارد.

وی افزود: سپاه کربلای مازندران همچنان این آمادگی را دارد تا با تعیین حق السهم از سوی استانداری به فعالیت خود در ساخت منازل آسیب دیده همچون گذشته ادامه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز