خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

پوشش کامل بهداشتی مناطق سیل‌زده اولویت نخست وزارت بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۱۶

دومین نشست کمیته مدیریت بحران سیل با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، در این نشست که تمام مدیران معاونت حضور داشتند، علیرضا رییسی با تشریح ابعاد سیل اخیر اظهار داشت: پوشش کامل بهداشتی مناطق سیل زده اولویت نخست این حوزه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به همکاری مستقیم معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی گلستان، مازندران، لرستان، ایلام، خوزستان، فارس و کرمانشاه در سیل اخیر افزود: معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان های مجاور به عنوان دانشگاه های معین در حال پشتیبانی و ارائه کمک های فنی به مناطق سیل زده هستند. 

 رییسی گفت: بحث بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها و سلامت روان به عنوان اولویت های اصلی در این مناطق در حال پیگیری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه تاکنون هیچگونه طغیان بیماری واگیر در مناطق سیل زده مشاهده نشده، افزود: در این مدت، واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال برای بیماری فلج اطفال در تمام کمپ ها و محل اسکان موقت هموطنان سیل زده انجام شده که در بعضی از استان ها این اقدام به پایان رسیده و در برخی استان ها نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییسی رصد و مدیریت موارد احتمالی بیماری ها، کنترل بیماری های احتمالی منتقله از آب و غذا، فاضلاب و سلامت آب آشامیدنی مناطق سیل زده را از اولویت های مهم خواند و اظهار داشت: تمامی این موارد با همکاری های بین بخشی در این مناطق در حال پیگیری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به فعالیت کلینیک های سیار سلامت دهان و دندان در این مناطق افزود: کلینیک های سیار تا تثبیت اوضاع در سراسر این مناطق با پشتیبانی استان های معین به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در ادامه این نشست، مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت گزارش‌های تفصیلی خود را ارائه دادند، سپس دکتر محمدعلی دریک، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در تماس تلفنی، آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان لرستان و اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه را برای حاضرین در این نشست، تشریح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز