خبرگزاری کار ایران

انفعال اعضای شورای ریاستی در برابر پیشروی نیروهای حفتر/ معاون السراج استعفا داد

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۹۴

معاون نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی به دلیل تکروی رئیس شورای ریاستی در روند تصمیم‌گیری‌ها از این شورا استعفا داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «علی القطرانی» معاون نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل یک جانبه‌گرائی «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی و شورای ریاستی در روند تصمیم‌گیری‌ها از سمت خود استعفا می‌دهد. 

در این بیانیه آمده است که رفتار سراج، لیبی را به سمت تنش و تجزیه سوق می‌دهد.

قطرانی با ابراز قدردانی از پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس به منظور پاک‌سازی این شهر از گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح جنایتکار، تأکید کرد که سراج، توافق سیاسی لیبی را با استفاده از قدرت شورای ریاستی در تحریک این عناصر مسلح نقض کرده است.

وزارت بهداشت دولت وفاق لیبی پیش از این اعلام کرد که در درگیری‌های جنوب طرابلس ۱۱ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند. 

تیم امداد و نجات و نیز هیأت نمایندگی سازمان ملل در لیبی نیز اعلام کرد که درگیری‌های جنوب پایتخت به رغم دعوت این سازمان به برقراری آتش‌بس انسانی دو ساعته به منظور تخلیه مجروحان و شهروندان هنوز متوقف نشده است. 

«جان علم» سخنگوی رسمی هیأت نمایندگی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس اجرا شود و طرفین جنگ، موضع مثبتی اتخاذ کنند.

«اسامه علی» سخنگوی دستگاه امداد و اورژانس نیز تأکید کرد که تیم‌های امداد و نجات امکان ورود به مناطق درگیری برای تخلیه زخمی‌ها و غیر نظامیان را ندارند. 

القطرانی پس از استعفای «موسی الکونی» عضو شورای ریاستی و تأکید برخی طرف‌های امضاکننده توافق سیاسی بر سلب صفت اجماع از این شورا، دومین شخصی است که از سمت خود استعفا می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز