خبرگزاری کار ایران

فوتبال تراکتورسازی مثل تیم ملی؛ لیکنز مثل کی‌روش!

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۹۶

تراکتورسازی تبریز در این فصل لیگ برتر، برای دومین بار در طی چند فصل اخیر، مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر می باشد. اما نکته‌ی جالب توجه، سبک بازی سرخپوشان تبریزی است.

به گزارش ایلنا، شاگردان لیکنز، سبکی از فوتبال را اجرا می کنند که سال ها کارلوس کی روش پرتغالی در تیم ملی ایران آن را نهادینه کرد و همگان تیم ملی را با آن سبک از بازی می شناختند.

ژرژ لیکنز، سرمربی 70 ساله‌ی بلژیکی تراکتورسازان، دو هافبک دفاعی تیم خود، مهدی مهدی پور و اکبر ایمانی را به چهار مدافع خود چسبانده، تراکتوری ها سریعا توپ را به بازیساز باتجربه و 32 ساله‌ی خود، یعنی دژاگه می رسانند تا وی ضد حمله ها را طراحی و تراکتور را صاحب موقعیت کند.

گرچه این مدل از بازی و استراتژی که لیکنز در تیم تبریزی مورد استفاده قرار داده تاکنون مثمر ثمر بوده و تراکتورسازان ضمن داشتن یکی از برترین خطوط دفاعی لیگ و کلین شیت های متوالی گلرشان، به نتایج مطلوبی دست یافته اند، اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که اگر دژاگه توسط بازیکنان حریف از کار بیافتد و یا روز خوبش نباشد، کار تراکتور تمام است و در واقع اتکای بیش از اندازه‌ی تراکتور به دژاگه و نیز سیستم کی روشی، می تواند کار دستش بدهد.

باید دید در هفته های باقی مانده ی لیگ، تراکتور همچنان با همین سیستم به میدان می رود یا تغییری در سبک بازی آن ها شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز