خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان قطر:

تلاش کشورهای تحریم‌کننده برای اعتراض به میزبانی دوحه ناکام ماند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۵۴

قطر کشورهای تحریم‌کننده را به تلاش‌های توطئه‌مآبانه از طریق تریبون اتحادیه بین المجالس ، بدون اعلام رسمی مخالفت خود با برگزاری یکصد و چهلمین دور نشست مجمع عمومی اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی در دوحه متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «احمد بن عبدالله بن زید آل محمود» رئیس پارلمان قطر عصر روز گذشته- شنبه- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «گابریلا بارن» رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی و «مارتین چانگانگ» دبیرکل این اتحادیه گفت: «میزان مشارکت در دور ۱۴۰ مجمع عمومی در دوحه نسبت به دوره‌های پیشین بسیار بیشتر بوده است». 

آل محمود درباره عدم حضور چهار کشور تحریم کننده قطر شامل عربستان سعودی، بحرین،‌ امارات و مصر گفت:‌ «این موضوع به خود آنها مربوط است، جهان در قطر جمع شده و آنها غائب هستند». 

وی گفت: «این چهار کشور، در دور ۱۳۹ نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس که در اکتبر گذشته در ژنو برگزار شد، هیچ بیانیه مشترک رسمی برای دبیرکل اتحادیه مبنی بر اعتراض نسبت به میزبانی قطر در دور ۱۴۰ ارائه نکردند».

آل محمود در ادامه افزود: «اگر آنها چنین کرده بودند، بی‌شک همه از آن خبر داشتند و در اسناد اتحادیه ثبت می‌شد و به اطلاع دولت قطر می‌رسید».

وی در ادامه افزود: «ما این دروغ‌پردازی‌ها را تلاش‌های بیهوده و نافرجام چهار کشور مذکور به منظور سوء استفاده از تریبون اتحادیه جهانی بین‌المجالس برای اعمال توطئه‌های سیاسی خود علیه قطر می‌دانیم و جهان نیز از این موضوع آگاه است».

رئیس مجلس قطر در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اجماع برای میزبانی قطر در دور ۱۴۰ نشست اتحادیه جهانی بین المجالس گواه آشکار بر عدم وجود هر نوع اعتراضی است و سوریه تنها کشوری بود که کرسی حضور خود را رزرو کرده بود». 

وی تأکید کرد: «آنچه که چهار کشور مذکور در بیانیه خود ذکر کرده‌اند، در واقع ادعاهای تکراری و اتهام‌های باطلی است که از زمان اعمال تحریم‌های ظالمانه خود علیه قطر بیان شده است، حضور گسترده پارلمان‌های کشورهای جهان در قطر گواه روشنی بر بطلان اتهام‌های کشورهای تحریم‌کننده است».

صد و چهلمین دور نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس جهان و ونشست‌های همراه آن از روز جمعه گذشته با حضور هیأت‌های پارلمانی از ۱۴۹ کشور و حدود دو هزار و ۲۷۱ نماینده پارلمانی آغاز شده است. همچنین ۸۰ رئیس پارلمان و ۴۰ نایب رئیس جهانی در این نشست حضور دارند. 

کشورهای امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر روز پنجشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای نشست مذکور در دوحه را با متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم تحریم کرده و مدعی شدند که اعتراض خود را در دور ۱۳۹ نسبت به میزبانی قطر اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز