خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۹۵ آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۵۲

بهار سیل‌آسا، عملیات احیای تولید و حداقل دستمزد ۱.۵ میلیون تومانی چگونه تصویب شد؟ عناوین اصلی نخستین شماره هفته‌نامه آتیه‌‌نو در سال جدید هستند.

به گزارش ایلنا، نگاهی به روزهای سختی که کام جمعی از هم‌وطنان‌مان رادر استان‌های گلستان، ایلام، لرستان، فارس و خوزستان تلخ کرد؛ عنوان اصلی و داستان جلد نخستین شماره هفته‌نامه آتیه نو را در سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص داده است: «بهار سیل‌آسا» با این توضیح که جلوه‌های همیاری و انسانی پس از وقوع این حادثه هم کم نبوده است.

در این گزارش همچنین نگاهی شده است به اقدامات و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای رفاهی و امدادی کشور در سیلاب نوروزی و خدمت‌رسانی متولیان رفاه از جمله سازمان تامین اجتماعی به سیل‌زدگان.

"عملیات احیای تولید" نیز عنوانی است که دست اندرکاران انتشار هفته نامه برای پرونده‌ای انتخاب کرده‌اند که به بررسی این موضوع می‌پردازد که تحقق شعار رونق تولید در سال ۹۸ چه الزامات و چه موانعی را پیش رو دارد؟

نگاهی به اینکه «حداقل دستمزد ۱.۵ میلیون تومانی چگونه تصویب شد؟» دیگر عنوان مهم اصلی این شماره است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «پرونده حداقل دستمزد کارگران در آخرین نشست شورای عالی کار و در نخستین ساعات ۲۸ اسفندماه سال گذشته بسته شد. نشستی ۱۴ ساعته با ترکیبی از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت که حاصل آن، افزایش ۳۶.۵ درصدی در حداقل دستمزد و رشد سایر سطوح مزدی به میزان ۱۳ درصد به‌اضافه ۲۶۱ هزار تومان بود. به تعبیری دیگر حتی می‌توان این رقم افزایش را تا ۴۲.۵درصد هم بالا برد. درصدهایی که اگرچه نسبتی با توافق پیشین گروه‌ها درباره معیار قراردادن محاسبات سبد معیشتی خانوار کارگری ندارند، از منظر نسبتشان با مولفه‌‌ای به نام تولید، راضی‌کننده به نظر می‌رسد...»

سایر عناوین این شماره عبارتند از:

نقش وزارت کار در رونق تولید (یادداشتی از علی سرزعیم؛ معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

کدام رونق، کدام تولید؟ (یادداشتی از علی حیدری؛ عضو و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی)

تولید توسعه‌گرا یا تولید شکننده؟ (نظرات دکتر فرشاد مومنی درباره راهکارهای رونق تولید)

دیوار کوتاه بهداشت در نظام سلامت! (۱۷ آوریل را روز جهانی بهداشت نام‌گذاری کرده‌اند، اما در کشور ما شاخص‌های نظام بهداشت نتواسته است همگام با بخش درمان، توسعه یابد)

خصوصی سازی یا خودمانی سازی؟ (یادداشتی از حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری)

ظرفیت‌ها و موانع پنهان رونق تولید در ایران (یادداشتی از سیدمحمد صادق الحسینی؛ کارشناس اقتصادی)

اهمیت احیای شورای عالی رفاه و تامین‌اجتماعی (مروری بر فراز و فرودهای قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین‌اجتماعی)

قانون نظام جامع رفاه و تعریف امنیت اجتماعی در شرایط خاص (یادداشتی از سید حسن موسوی چلک؛ رئیس انجمن مددکاری ایران)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز