خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

در صورت تجهیز مترو ماهیانه یک ایستگاه افتتاح می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۴۴

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر مترو به موقع تجهیز شود خطاب به روحانی گفت: به شما قول می‌دهم ماهیانه یک ایستگاه افتتاح شده و 40 هزار سفر هر ماه افزوده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره  افتتاح همزمان سه پروژه بزرگ شهر تهران شامل بهره‌برداری بخش جنوبی خط شش مترو، جنگل‌کاری 1250 هکتار دامنه جنوبی البرز و افتتاح 324 واحد مسکن امید گفت: امیدواریم کریدور خط شش با تجهیز شدن، وظیفه خدمت‌رسانی به شهروندان را بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه یاد کنیم از حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که مترو را در تهران پایه گذاری کرد، گفت: در سال‌های 61 و 63 کلید مترو تهران زده شد در مقابل دلواپسان وقت که فکر می‌کردند متروی تهران یک کالای لوکس است.

وی خطاب به روحانی گفت: مترو نماد توسعه پایدار شهرها است و خوشبختانه در همه کلانشهرها ما صاحب مترو هستیم. یکی از فواید مترو حل آلودگی هوا و معضلات ترافیکی است و عدالت‌محوری در کلانشهرها یکی دیگر از فواید مترو است و می‌طلبد که مثلث شهرداری، دولت و مترو تشکیل شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران در حال حاضر هفت خط متروی در حال بهره‌برداری دارد، گفت: کل خطوط این هفت خط از مرز 300 کیلومتر عبور کرده و بیش از 140 ایستگاه دارد اگر قرار باشد به نرخ امروز هزینه ساخت مترو را تعیین کنیم 200 میلیارد تومان برای ساخت یک ایستگاه بودجه لازم است همچنین 200 میلیارد تومان بودجه برای تجهیزات ایستگاه نیاز است با توجه به اینکه تاکنون 140 ایستگاه بهره‌برداری شده به نرخ امروز چیزی حدود 60 هزار میلیارد برای ساخت مترو سرمایه‌گذاری شده است. بنابراین نیاز است که از این سرمایه نیز مراقبت شود.

هاشمی با بیان اینکه قرار بود از مترو هفت میلیون سفر صورت بگیرد، گفت: در حال حاضر به جای هفت میلیون سفر ما شاهد حدود 2.5 میلیون سفر با مترو هستیم در سال 95 بر اساس مصوبه شورای اقتصاد دو مییارد یورو در اختیار وزارت کشور برای تجهیز و سرمایه‌گذاری در بخش مترو قرار گرفت که سهم متروی تهران یک میلیارد دلار و 630 واگن بود. مناقصات برگزار شد و تخصیص ارز در سال 95 مصوب شد، اما می‌طلبد که شما در این زمینه نیز ورود کرده و به سیستم موجود برای تحقق این اعتبارات فشار بیاورید.

وی با بیان اینکه چهار کارخانه واگن‌سازی توانایی ساخت و تولید قطارهای مترو را دارند و باید فعال شوند، گفت: خط هفت و خط شش مترو از قطارهای خطوط قبلی استفاده می‌کنند واین امر باعث شده است که زمان سفر بیشتر شود و ما به جای اینکه هفت میلیون سفر داشته باشیم دو و نیم میلیون سفر داریم، چرا که تجهیز مترو به موقع انجام نشده است و می‌طلبد که در این زمینه با وزیر کشور و بانک‌های عامل جلسه‌ای برگزار شود تا تجهیز مترو انجام شود.

وی خطاب به روحانی گفت: اگر تجهیز مترو به موقع انجام شود من از سوی کارکنان مترو به شما قول می‌دهم که امکان افتتاح ماهیانه یک ایستگاه فراهم می‌شود.همچنین 40 هزار سفر هر ماه افزوده خواهد شد ما امیدواریم جلسه‌ای که مدت‌ها منتظر آن بودیم تا با شما برگزار کنیم به زودی برگزار شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: شما یکی از بانیان ساخت مترو هستید و خوب است در دوره شما شاهد تخصیص فاینانس مناسب برای تجهیز مترو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز