خبرگزاری کار ایران

گریه علی نصیریان بر پیکر جمشید مشایخی+فیلم

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۹۹

علی نصیریان در هنگام سخنرانی در مراسم تشییع جمشید مشایخی، از خاطرات خود با دوست دیرینه‌اش گفت و به یادش گریه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نصیریان (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون) صبح امروز (شنبه 17 فروردین) در مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی، دوست قدیمی خود، سخنرانی کرد و در بخشی از این مراسم به یاد او گریست.

نصیریان در حالی که می‌گربست، گفت: آقای مشایخی؛ من انتظار داشتم در اینجا باهم به روی صحنه برویم. این روزها حال خوبی ندارم زیرا همسرم، رشیدی، انتظامی و حال مشایخی را از دست داده‌ام. در سال 1336 اداره‌ای برای کار تئاتر به نام هنرهای زیبا تشکیل شد. بخش تئاتر با کارهای ما در یک اتاق کوچک راه افتاد. در سال 36 با مشایخی آشنا شدم که کارمند بود. در یک نمایش کار می‌کردم و وقتی تیپ او را دیدم، از او خواستم با ما همراه شود و او هم پذیرفت.

وی ادامه داد: مشایخی در چند دوره با من، کشاورز، رشیدی و ... کار کرد. این همکاری حسن‌هایی داشت اینکه این چهره‌ها به جامعه معرفی شدند و ما نیز با هم آشنا شدیم و جمشید مشایخی بسیار خوب درخشید. دوران بعدی تاتر سنگلچ و دوره بعد سینما و تلویزبون بود که مشابخی در هر دوره حرفه‌ای‌تر کار کرد و در سینما درخشید. در فیلم گاو نباید از نقش مشایخی غافل شد و همان نقش کوتاه و محدود را زیبا و ظریف تصویر کرد.

نصیریان یادآور شد: مشایخی؛ کمال‌الملک را تصویر و خلق کرد. مشایخی یکی از ستون‌های پنج تن بود که برای هنرهای نمایشی ایران فعالیت بسبار کرد و با رفتن آنها بناها سست می‌شود. گرچه من معتقدم نسل‌ جوان بااستعدادی داریم که در این زمبنه خواهند درخشید اما هبچ فردی جای مشایخی را نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: او خلاقیت منحصر به فرد خودش را داشت. مشایخی علمِ عشق را از دفتر نیاموخت بلکه خودجوش بود. او بسبار بامرام بود و مرامش پیرو سنت‌های اصبل ایرانی بود.او را تکریم می‌کنم به خاطر اخلاقش که پیرو بزرگان بود.

حجم ویدیو: ۷.۰۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز