خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت چهارشنبه آینده با محوریت ونزوئلا تشکیل جلسه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۱۶

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آمریکا و با حضور معاون رئیس‌جمهوری این کشور روز چهارشنبه به منظور بررسی بحران انسانی در ونزوئلا تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند که شورای امنیت این سازمان بنا به  درخواست آمریکا و ابراز نگرانی این کشور از بحرانی شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا و پیامدهای آن برای خانواده‌ها و کودکان این کشور، روز چهارشنبه رأس ساعت ۱۱ به وقت محلی با حضور «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد.

پنس طی سخنرانی در ایالت تگزاس گفت: «روز چهارشنبه آینده در شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع ونزوئلا سخنرانی خواهم کرد».

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: «واشنگتن جهان را به طرد رژیم شکست‌خورده نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و حمایت از مردم این کشور و کمک به پایان دادن به بحران انسانی تشویق می‌کند».

پنس تأکید کرد که آمریکا امروز از همه کشورها می‌خواهد «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را به عنوان رئیس ‌مهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته و از آزادی در این کشور حمایت کنند.

مادور بحران انسانی کشورش را به تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده از سوی آمریکا نسبت می‌دهد اما گوایدو فساد دولتی را عامل اصلی این بحران می‌داند. 

آمریکا و بیش از ۵۰ کشور در ماه ژانویه ریاست گوایدو را به رسمیت شناخته و خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید و ورود کمک‌های انسانی به ونزوئلا بدون هیچ مانعی شدند اما روسیه و چین از حق وتو علیه این درخواست‌ها استفاده کردند. 

سازمان دیدبان حقوق بشر روز پنج شنبه گذشته گزارشی از کمبود شدید دارو و مواد غذائی در ونزوئلا منتشر کرده و از سازمان ملل خواست بحران جاری را حل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز