خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

بزرگترین آسیب استان لرستان تخریب راه‌های مواصلاتی است/ باید خسارت‌ها را سریع جبران کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۴۵۵

وزیر کشور با حضور در شهرستان پلدختر درباره آخرین وضعیت سیل‌زدگان و چگونگی کمک به آنان گفت: در جلسه استانی که اینجا برگزار کردیم تصمیمات مختلفی گرفته شد که یکی بحث نحوه اسکان بود که افراد شناسایی شوند و مسئولیت ها هم مشخص شد. مساله دوم بحث خدمات و تغذیه بود که در این حوزه نیز مسئولیت‌ها کاملا مشخص و تعیین شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پایان جلسه مدیریت بحران در شهرستان پلدختر در جمع خبرنگاران گفت:‌ خرابی‌هایی که سیل در اینجا داشته بالا است. استان‌های دیگر را هم من رفته و دیده‌ام که باید با جدیت و فوریت این مسائل پیگیری شود. مرحله اول که مقابله بوده به خوبی طی شده الان مرحله دوم بحث خدمات رسانی، اسکان موقت و تغذیه و بهداشت است.

وی ادامه داد: بزرگترین آسیبی که این منطقه دیده بحث راه‌های مواصلاتی و ارتباطی و بحث پل‌هایی که خراب شده و جاده‌هایی که سیل برده است. موقعیت جاده‌ها هم به گونه‌ای است که متصل به کوه است یعنی وقتی جاده را سیل برده ما با کوه مواجه هستیم و کار بسیار سختی است.

وی افزود: در جلسه استانی که اینجا برگزار کردیم تصمیمات مختلفی گرفته شد که یکی بحث نحوه اسکان بود که افراد شناسایی شوند و مسئولیت ها هم مشخص شد. مساله دوم بحث خدمات و تغذیه بود که در این حوزه نیز مسئولیت‌ها کاملا مشخص و تعیین شد.

وزیر کشور گفت: همچنین جبران خسارت‌ها مطرح است که مقرر شد تا یکشنبه آقای استاندار همه دستگاه‌های اجرایی را برای ارائه جزئیات خسارت‌ها معرفی کنند و ما باید سریعا خسارت ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص اسکان هم مقرر کردیم کسانی که می‌توانند به مکان‌های دیگر رفته و مکان اجاره کنند که برای مثال در پلدختر حدود سی درصد شهر آسیب دیده است و حدود شصت درصد شهر آسیب جدی ندیده است. بنابراین دوستانی که می توانند خانه دیگری اجاره کنند ما موافق هستیم و اقدامات را انجام می‌دهیم. کسانی هم که می‌خواهند در چادر اقامت کنند این کار را انجام می‌دهیم. اگر نهایتا دیدیم مواردی هستند که امکان این دو مورد نبود امکانات دیگر را هم فراهم می کنیم.

وی افزود: اصل بر ساخت و ساز است که باید در زمان‌بندی مشخص انجام شود و خساراتی که به کشاورزی و دامداری خورده سریعا جبران خواهد شد.

وزیر کشور تاکید کرد: البته در رسانه‌ها بیشتر معمولان و پلدختر مطرح شده که من باید بگویم با بازدید هوایی که داشتم خیلی از روستاها با جمعیت بالا هم آسیب دیده‌اند که یکی از مصوبات با آقای استاندار این بود که با یک نظام عادلانه و صحیح کاری کنند که هیچ‌کس مورد غفلت قرار نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز