خبرگزاری کار ایران

کمیته روابط خارجی پارلمان عراق:

پارلمان، تعیین‌کننده نهایی اجرای توافق‌ها با هیأت سعودی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۳۹۲

کمیته روابط خارجی پارلمان عراق امروز- جمعه- تأکید کرد که اجرای تمام توافق‌های امضا شده با هیأت سعودی به بحث در پارلمان و همچنین میزبانی احزاب مربوطه وابسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، کمیته روابط خارجی پارلمان عراق امروز -جمعه- تأکید کرد که اجرای تمام توافق­‌های امضا شده با هیأت سعودی منوط به بحث در پارلمان و همچنین میزبانی احزاب مربوطه است.

این کمیته بر لزوم استفاده از ساختارهایی تأکید کرده که به نفع عراق و مردم این کشور باشد. 

«فرات التمیمی» عضو این کمیته گفت: «قراردادها و توافق‌های صورت گرفته بین عراق و عربستان سعودی مورد بحث و پی گیری قرار می‌گیرد، برخی از این موضوعات، فنی است و برخی دیگر به قانون‌گذاری نیاز دارد». 

وی در ادامه افزود: «گشودن گذرگاه‌های مرزی و ایجاد منطقه آزاد و همچنین گشایش کنسولگری عربستان سعودی در عراق و نیز تسهیل موضوع دریافت روادید و گذرنامه برای ایام حج و عمره موضوع‌های مهمی است و عراق به تمام این امور که سهم بسزایی در تحقق منافع کشور دارد، نیازمند است». 

التمیمی با اشاره به اینکه دیدار هیأت سعودی از عراق آغاز گسترش روابط دوجانبه بوده است، ابراز امیدواری کرد که این پیشروی و بهبود روابط به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد. 

وی در پایان تأکید کرد که بر اساس نص قانون، تمام توافق‌ها و معاهده‌ها باید در پارلمان و کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز