خبرگزاری کار ایران

حاجی‌زاده خبر داد:

تکذیب دستور تخلیه شهرها در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۳۷۲

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: تاکنون دستور تخلیه هیچ شهری در استان خوزستان داده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از شهرهای استان خوزستان تخلیه نشدند و دستور تخلیه برای هیچ شهری داده نشده است، گفت: به منازلی که در حاشیه رودخانه دز و کرخه بودند هشدار داده شده همچنین ارودگاه‌های اسکان اضطراری برای این افراد آماده شده است اما تاکنون دستور تخلیه شهر داده نشده است.

وی با اشاره به سیل در شهر شوشتر در سال 95 گفت: در سیلی که در سال 95 در این منطقه بوقوع پیوست بیش از 100 هزار هکتار زیر آب رفت و خسارت‌های زیادی به سیل‌بندها در این شهر وارد شد که خوشبختانه همه آنها اخیرا بازسازی شده است و ما با انحراف آب از طریق کانال‌های نیشکر اجازه ورود آب به شهر را ندادیم و جز یک خیابان که جمعا 20 الی 30 خانوار در آن‌جا زندگی می‌کردند و خانه‌هایشان را تخلیه کردند بقیه شهر تخلیه نشد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه با انحراف کانال‌های نیشکر، آب وارد زمین‌های نیشکر شده است، تصریح کرد: در خصوص شهر بستان نیز تمهیداتی را در برای روستاهای اطراف حمیدیه و اطراف رودخانه کرخه اندیشیده‌ایم و ارودگاه‌های اسکان اضطراری در این مناطق ایجاد شده است و دامداران در آنجا حضور دارند.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در خصوص سوسنگرد نیز یک محل پخش سیلاب جدید بازکریم و باعث افت آب ورودی رودخانه در سوسنگر شدیم یکی از برنامه‌های ما تخلیه بستان بود اما با توجه به افت آب عبوری از رودخانه درا ین منطقه مردم نیز راغب به تخلیه خانه‌هایشان نبودند و تاکنون دستور تخلیه شهر داده نشده است.

وی با اشاره به بارندگی در روزهای آینده گفت: با توجه به سامانه جدید مجبوریم رودخانه کرخه را در همین خروجی نگه داریم و مدیریت رهاسازی اب همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز