خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در بازدید از سد کرخه خبر داد؛

تصمیم کلان در خصوص جبران خسارات توسط دولت اتخاذ شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۱۷۶

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که خسارات ناشی از سیل را دولت بپردازد و تصمیم کلان نیز در این حوزه اتخاذ شده و مقرر شده است استانداری‌ها خسارات را برآورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در جریان بازدید از سد کرخه گفت: پس از وقوع سیل رهبری جلسه‌ای برگزار کردند که چهارچوب کار مشخص شد.

رییس مجلس ادامه داد:‌ وضعیت خوزستان متفاوت است. کنترل آب باید طوری مدیریت شود که هم سد آسیب نبیند هم آب به روستاها آسیب نزند. صحبت‌ها در مسیر نیز این بود که باید حدس درستی از آب ورودی داشته باشیم.

وی گفت: استاندار خوزستان و مسئولین استان مستمرا جلسات کارشناسی می‌گذارند اما پیش‌بینی بارش‌ها را نمی‌توان صددرصدی دانست؛ با این حال در کل توانستند با همین جلسات کارشناسی حجم آب را کنترل کنند.

وی افزود: لاجرم در قسمت‌هایی باید خروجی زیاد شود که آنجایی که این اقدام باعث آسیب به زمین‌های شکاورزی و دام‌ها شود تمهیداتی اندیشیده شده که خسارات را دولت بپردازد و تصمیم کلان نیز در این حوزه اتخاذ شده و مقرر شده است استانداری‌ها خسارات را برآورد کنند.

لاریجانی گفت: بحث این است که منابع این موضوع چگونه و از کجا باید تامین شود که مذاکرات اولیه را با دولت انجام داده‌ایم و منابع ممکن‌الوصولی را نیز در نظر گرفته‌ایم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز