خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت دو جشنواره سینمایی برای درگذشت جمشید مشایخی

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۴۵

جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم پروین اعتصامی با انتشار دو پیام جداگانه درگذشت جمشید مشایخی را تسلیت گفتند.

 به گزارش ایلنا، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در پیامی درگذشت جمشید مشایخی را تسلیت گفت.

وی در این پیام نوشته است:انسانی شریف، مردی بزرگ و هنرمندی مردمی جهان خاکی را به سوی منزل گاه ابدی خویش ترک کرد. "جمشید مشایخی" هنرمند ارزشمندی که با نقش‌آفرینی‌های هنرمندانه‌اش در ذهن و زمانه ما ماندگار شد.

سینمای ایران گوهر گرانبهایی را از دست داد اما نام کمال الملک سینمای ایران همیشه در فرهنگ و هنر ما زنده و پاینده است.

موسسه تصویر شهر و جشنواره فیلم شهر در سوگ استاد جمشید مشایخی با همه اهالی هنر و سینما همدرد است. درگذشت ایشان را به خانواده گرامی‌اش، جامعه هنری و دوستداران سینما تسلیت می گویم. 

 همچنین مازیار رضاخانی دبیر جشنواره فیلم پروین اعتصامی  طی پیامی ضایعه درگذشت این گنجینه هنر ایران زمین را تسلیت گفت.

در متن پیام رضاخانی آمده است: عالیجناب جمشید مشایخی تنها یک هنرمند سینما نبود بلکه مثل میدان نقش جهان و بنای تخت جمشید بخشی از خاک این سرزمین بود که ملک الموت ایشان را از جغرافیای ایران جدا کرد. خسران از دست دادن کمال الملک ثانی کم از رفتن عزت سینمای ایران نیست که قابل باور باشد. کاش حافظه‌ی تاریخی ما بارورتر شود و به دور دست‌ها نگاه کنیم شاید هنوز هستند کسانی که ما نمی‌بینیمشان.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز