خبرگزاری کار ایران

تعطیلی محوطه تاریخی آسیاب‎های شوشتر در پی سیل اخیر خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۶۳۹

درپی اعلام حالت فوق‌العاده در خوزستان، محوطه تاریخی آسیاب‌های شوشتر تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین ارسطوزاده معاون میراث فرهنگی خوزستان اعلام کرد از آن‌جا که میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در جوار رودخانه‌ها قرار دارند، هشدارها بسیار جدی هستند و به منظور تأمین امنیت گردشگران نوروزی و نیز پایش آثار تاریخی، محوطه تاریخی آسیاب‌های شوشتر و دیگر بناهای همجوار با رودخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و امکان بازدید برای گردشگران میسر نیست.

معاون میراث فرهنگی خوزستان در ادامه از مدیران ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها و همچنین پایگاه‌های میراث فرهنگی فرهنگی و جهانی استان خواست تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از حضور گردشگران در مناطق حادثه‌خیز را به عمل آورند و در صورت لزوم محوطه‌هایی که احتمال بروز حادثه در آن‌ها می‌رود را روی گردشگران مسدود و مسافران و گردشگران نوروزی را به محل‌های امن هدایت کنند.

مجموعه آبشارها و آسیاب‌های آبی شوشتر بخشی از نظام آبی تاریخی شوشتر هستند که به همراه پانزده اثر دیگر در نشست سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹ (۵ تیرماه ۱۳۸۸) در شهر سویل اسپانیا، با احراز معیارهای ۱، ۲ و ۵، با عنوان نظام آبی تاریخی شوشتر به‌صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسیده‌اند. این مجموعه در کنار پل بند گرگر و در مسیر رودخانه دست کند گرگر ساخته شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز