خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت عمرانی فارس:

۹۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان فارس آسیب دیدند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۳۷

سرپرست معاونت عمرانی استانداری فارس از بروز خسارت به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری استان به دلیل بارش باران و جاری شدن سیل خبر داد.

علی نقی لقمانی با اشاره به آخرین وضعیت آسیب به منازل و اماکن تجاری استان فارس، گفت: در پی بارش باران و وقوع سیل در فارس، به بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری فارس خسارت وارد شد.

وی افزود: در شهرهای استان هزار و ۹۴۰ واحد به تجدید بنا و ۳ هزار و ۷۰۲ واحد به تعمیر نیاز دارند.

لقمانی ادامه داد: در شهر شیراز ۲۸۳ واحد به بازسازی و ۲۹۷ واحد نیامند تعمیرات هستند که بیشترین خسارت در شهرک سعدی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: در روستاهای استان نیز باید ۴ هزار و ۲۹۸ واحد تعمیر و ۳ هزار و ۲۸۵ واحد بازسازی شوند.

لقمانی گفت: در بخش تجاری نیز در شهرهای استان ۸۵ واحد تخریب شده‌اند و ۲۳۷ واحد نیازمند تعمیر هستند.

وی گفت: در این بخش، باید ۲۲ واحد روستایی ساخت مجدد و ۱۵۲ واحد تعمیر شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به نحوه بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده گفت: از هشتم فروردین برای واحدهای آسیب دیده پرونده تشکیل و مدارک جمع آوری شده است که پس از تعطیلات نوروز، افراد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

لقمانی افزود: طبق مصوبه کشور به آسیب دیدگان سیل در شهرها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض و در روستاها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز