خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین خبر داد:

تشدید نظارت بر بازار قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۷۷۷

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به تعطیلات ابتدای سال و فرا رسیدن 13 فروردین باید نیروهای بازرسی و تعزیراتی، نظارت بیشتری را در سطح بازار اعمال کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری برگزار شد، افزود: در تعطیلات پیش رو و ایام 13 بدر مصرف گوشت مرغ و کالاهای اساسی افزایش می یابد و حتما باید مراقبت های بیشتری از سوی سیستم های نظارتی، بازرسی و تعزیرات در این زمینه در سطح بازار صورت گیرد.

حبیبی اضافه کرد:دستگاه های متولی باید بر بازار به ویژه میدان های تره بار بازدید و نظارت داشته باشند تا ضمن کنترل قیمت ها جلوی کمبود در بازار و گرانفروشی محصولات گرفته شود.

وی با بیان اینکه غرفه های فروش میوه در سطح شهر تاثیر خود را بر بازار گذاشته و باید فعالیت آنها ادامه یابد، افزود:دولت قصد مداخله در بازار را ندارد اما درصورت نیاز برای عرضه محصولات با هدف تعدیل قیمت ها اقدام خواهد کرد.

معاون استاندار اضافه کرد: به دلیل تعطیلات نوروزی، محدودیت شبکه حمل و نقل و کاهش فعالیت موثر دستگاه های اداری در این ایام، نوسانات قیمت برخی کالاها را شاهد بوده ایم که با پایان تعطیلات جلوی آن گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ را 11 هزار و 500 تومان تعیین کرده است افزود: کاملا با پیشنهاد ستاد تنظیم بازار کشور در این زمینه موافق بوده و مکلف به اجرای آن هستیم و اگر این مصوبه را اجرا نکنیم خلاف کرده ایم.

حبیبی گفت: بعد از تعطیلات هیچ نرخی به غیر از نرخ اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار کشور پذیرفته نمی شود و باید ستاد تنظیم بازار استان آمادگی کامل را داشته باشد تا بعد از تعطیلات این نرخ را عملیاتی کند.

معاون استاندار با بیان اینکه استان قزوین طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور باید روزانه 50 تن مرغ را با قیمت 11 هزار و 500 تومان برای استان تهران تامین کند، اضافه کرد:روزانه 200 تا 250 تن مرغ در استان تولید می شود و حداکثر مصرف استان 80 تن است بنابراین باید برای تامین نیاز استان تهران با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور اقدام کنیم.

این مسئول گفت: این تکلیف که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور به سازمان جهاد کشاورزی استان سپرده شده است ماموریت تمامی دستگاه های اجرایی استان است و باید نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.

حبیبی افزود: قیمت مرغ به قیمت جوجه یک روزه، نهاده های دامی و نظارت بر کشتارگاه ها وابسته است که خوشبختانه همه این موارد هم اکنون ساماندهی شده اند و باید گوشت مرغ با همکاری اتحادیه مرغداران با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز