خبرگزاری کار ایران

سیلاب به ۲۵۶ مدرسه در گلستان خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۷۴۹

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به خسارت سیل به ۲۵۶ مدرسه در گلستان گفت: در روزهای آینده مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل نوسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای این استان تأمین اعتبار می‌کنیم تا مدارس هرچه سریع‌تر آماده شوند.

به گزارش ایلنا، مهرالله رخشانی‌مهر (معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش) ظهر امروز بعد از بازدید مدارس بخی از مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: متاسفانه در جریان سیل اخیر علاوه بر آسیب‌های وارده به زیرساخت‌ها، منازل مسکونی و مزارع کشاورزی استان به 256 مدرسه در این استان از نظر فضا و تجهیزات و تاسیسات خسارت جدی وارد شد.

وی افزود: از تلاش‌های آموزش و پرورش استان به ویژه در زمینه اسکان هموطنان سیل‌زده و پشتیبانی و نیز اسکان سایر دستگاه‌های امدادرسان تقدیر و تشکر می‌کنم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از لحظه‌های ابتدایی وقوع سیل فرهنگیان استان در کنار هموطنان سیل‌زده بودند و در راه خدمت رسانی به آنها از هیچ تلاشی مضایقه نکردند.

وی ادامه داد: در پی وقوع سیل اخیر همکاران ما نسبت به برآورد خسارت و ارزیابی میدانی از مدارس آسیب‌دیده اقدام کردند و ما تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با بازسازی و ترمیم فضاهای آموزشی آسیب دیده، در روند آموزشی دانش آموزان خللی وارد نشود.

رخشانی‌مهر با اشاره به کمک خیران در نوسازی مدارس تخریبی یادآورد شد: خیران کشور خوشبختانه به این مسئله جدی ورود کردند تا موجی مشابه اتفاقی که در کرمانشاه افتاد، در استان گلستان رخ دهد. 187 مدرسه در زلزله کرمانشاه تخریب شد که 160 مدرسه از سوی خیران ساخته شد و این اتفاق در استان گلستان هم رخ خواهد داد.

وی گفت: اگر احیانا شرایط برای ساخت مدارس با کمک خیران فراهم نباشد، سازمان نوسازی به وظیفه خود در این زمینه عمل می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مشکل اعتباری برای امسال وجود ندارد، افزود: اگر 50 درصد اعتبارات مصوب در بودجه 98 را به ما اختصاص دهند می‌توانیم تعداد زیادی از مدارس تخریبی این استان را نوسازی کنیم. در حال حاضر نیز باید روی تعمیر اساسی مدارس متمرکز شویم.

وی اظهارداشت: در روزهای آینده مبلغ 5 میلیارد تومان از محل نوسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای این استان تأمین اعتبار می‌کنیم تا مدارس هرچه سریع‌تر آماده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز