خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور:

سیل حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به راه های مازندران خسارت زد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۹۶۱

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از آسیب دیدگی دو هزار و ۸۹ کیلومتر راه در ۱۴۲ محور استان مازندران به دلیل وقوع سیل خبر داد و گفت: طبق برآوردهای اولیه برای جبران خسارت‌‌ها اعتباری افزون بر ۱۹۳ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش ایلنا، «خداداد مقبلی» تاکید کرد: در اثر وقوع سیل در استان مازندران ۲۹ دستگاه پل دچار آسیب‌دیدگی و سه دستگاه پل تخریب شد که علت اصلی آسیب‌دیدگی ها تعرض به حریم رودخانه‌ها بود.

این مقام مسئول به انجام عملیات برف‌روبی راه‌های مناطق سیل‌زده به طول هزار و ۳۰۴ کیلومتر در ۳۸۵ روستای نواحی کوهستانی اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهشهر ۵۵ روستا به طول ۱۸۷ کیلومتر، ساری ۱۰۲ روستا به طول ۲۷۵ کیلومتر، گلوگاه ۱۳ روستا به طول ۵۰ کیلومتر، نکا ۵۳ روستا به طول ۲۱۵ کلومتر، نور ۴۶ روستا به طول ۱۶۰ کیلومتر، میاندورود ۹ روستا به طول ۴۳ کیلومتر،‌ آمل ۴۸ روستا به طول ۱۸۱ کیلومتر و سوادکوه ۸۰ روستا به طول ۲۸۳ کیلومتر عملیات برف روبی انجام شد که بخشی از اقدام‌های انجام شده است.

وی تاکید کرد: در صورت ضرورت، مسافران به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند، همچنین از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توصیه کرد که با توجه به ادامه بارندگی‌ها و هشدارهای هواشناسی، همچنین لغزندگی محورهای کوهستانی و برف‌گیر، هموطنان در صورت نیاز به انجام سفرهای ضروری پیش از عزیمت به سفر از طریق سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز