خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد:

بسیج همه امکانات برای کاهش خسارات ناشی از سیل در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۵۶۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد بحران گفت: همه امکانات سازمان جهت کاهش خسارات ناشی از سیل به کار گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی در جلسه ستاد بحران که با حضور رئیس، معاونین و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی عملکرد مدیریت بحران در سیل پیشین  بسیار خوب بوده و خسارات وارده کمتر از پیش بینی های صورت گرفته بوده است و بدین منظور از زحمات همه دستگاه ها در کاهش خسارات سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی های فراوان در مناطق بالادست استان در صورت عدم مدیریت درست، بخش کشاورزی با مشکل مواجه خواهد شد.

چنگلوایی با بیان اینکه برخی از محصولات مهم کشاورزی آماده برداشت هستند، ادامه داد: در حال حاضر خاک در بیشتر نقاط استان اشباع شده، بنابراین قدرت نفوذ پذیری زمین کم و روان آب زیاد می شود در کنار این مسئله مخازن 85 درصد سدهای استان پر شده و جایی برای ذخیره سازی آب وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان استفاده از ایستگاه های باران سنجی که در برخی شهرستانها وجود دارد را برای پیش بینی های به هنگام بارندگی ها لازم دانست و از مدیران خواست آمار خروجی و ورودی سدها، وضعیت فعلی مخازن سدها و دبی در مقاطع مختلف را به صورت روزانه رصد کنند.

وی به توزیع 5 هزار تن علوفه دامی در سیل قبلی اشاره نمود و همکاری شرکت پشتیبانی امور دام در تأمین علوفه دامی را بسیار لازم عنوان کرد.

چنگلوایی از همه مدیران خواست تا پایان بارندگی ها به صورت تمام وقت در شهرستان ها حضور داشته و در جلسات ستاد بحران استانی و شهرستانی حضور فعال داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از مکاتبه با مؤسسه جهاد نصر جهت تأمین ماشین آلات مورد نیاز شهرستان ها در مسئله سیل به خصوص ترمیم سیل بندها نیز خبر  داد و اظهار داشت: همه امکانات سازمان در جهت کاهش خسارات ناشی از سیل قرار خواهد گرفت و در این رابطه هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

وی ضمن همدردی با هموطنان عزیر در استان های گلستان و مازندران که از قطب های مهم کشاورزی کشور  نیز هستند کمک به سیل زدگان در این مناطق را بسیار مهم عنوان کرد و از کمک رسانی به مردم شریف این استان ها خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز