خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خدمات سفر مازندران خبر داد:

اقامت بیش از 4 میلیون مسافر نوروزی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۱۶۴

دبیر اجرایی خدمات سفر مازندران تعداد مسافران مقیم از 24 اسفند تا سوم فرودین به 4 میلیون و 496 هزار و 207 نفر رسید که نسبت به مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیف الله فرزانه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه تعداد مسافران شب اقامت از مرز سه میلیون گذشت اظهار کرد: تعداد مسافران مقیم از 24 اسفند تا سوم فرودین به 4 میلیون و 496 هزار و 207 نفر رسید که نسبت به مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی شمار بازدیدکنندگان از جاذبه های فرهنگی و طبیعی و گردشکری مازندران را 992 هزار 90 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران تعداد بازدید نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانی را یکهزار و 795 مورد اعلام کرد و گفت: 38 هزار و 500 نفر از 19 پایگاه و موزه های مازندران بازدید کردند.

وی افزود: همچنین 275 گردشگر خارجی در این چند روز از موزه ها و سایت موزه های مازندران دیدن کردند.

بوم گردی ظرفیتی خوب در گردشگری

فرزانه با تاکید برتوسعه گردشگری روستایی با تاکید بر بوم گردی گفت: با توسعه بوم گردی ضمن ارتقاء و تقویت اقتصاد روستا می توان بر نشاط اجتماعی و فرهنگ روستایی افزود و غذاهای بومی و محلی را هم به مسافران و گردشگران معرفی کرد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با یادآوری اینکه تاکنون برای 121 واحد بوم گردی پروانه صادر شده است ، ادامه داد: 314 پرونده دیگر بوم گردی نیز در حال بررسی است.

وی تعداد گردشگران و بازدید کنندگان روستاها در همین بازه زمانی 383 هزار و 395 نفر اعلام و تصریح کرد: 666 هزار 128 نفر از گردشگران در روستاهای مازندران اقامت کردند.

فرزانه افزود: برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های متنوعی برای سال جدید در نظر گرفته شده است که اکثر آن‌ها ریشه در تاریخ و سنت و فرهنگ بومی مازندران دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:میزان خسارت سیل اخیر استان به ابنیه، زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری در حال بررسی است.

مازندران بیش از سه هزار روستا دارد که علاوه بر جاذبه های طبیعی و خدادادی جنگل ، وجود اقامتگاه های بوم گردی باعث شده تا مسافران زیادی را به سمت خود جلب و جذب بکند .


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز