خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

کشاورزان شاخص ایران در تهران هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۶۷۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: یک میلیون تن از ۱۰ میلیون تن شیر که در ایران تولید می‌شود مربوط به استان تهران است، به‌طور کل کشاورزان شاخص ایران در تهران هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم ذوالفقاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشست خبری در استانداری تهران گفت: استان تهران با یک وسعت سرزمینی وسیع یکی از استان‌های پیشرفته در بخش کشاورزی است. تهران حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول با ارزش معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان دارد که نزدیک ۱۰ درصد محصولات کشاورزی مربوط به استان تهران هستند.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته کشاورزان سالم و نمونه از میان استان تهران انتخاب شدند و کیفیت کار آنها کیفیت قابل قبولی بوده است‌‌. همچنین ما در بحث سبزی و صیفی جات قریب به یک میلیون تن محصولات داریم که بخش اعظم آنها یعنی خیار کلم کاهو و غیره صادر می شود.

ذوالفقار ادامه داد:  در بحث علوم مهندسی کشاورزی هم تعاملاتی وجود دارد. به عنوان مثال بحث آبیاری یکی از این موارد است. یک میلیون تن از ۱۰ میلیون تن شیر که در ایران تولید می‌شود مربوط به استان تهران است، به‌طور کل کشاورزان شاخص ایران در تهران هستند.

دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران نیز در این نشست بیان کرد: ما سعی می‌کنیم بتوانیم در بحث حضور گردشگران از روسیه به ایران سهم بیشتری را داشته باشیم. همچنین اگر لازم باشد سعی می‌کنیم ارتباط با آژانس‌های هواپیمایی را داشته باشیم تا پکیج‌های سفری تهران_روسیه را بهتر ارائه بدهند.

وی ادامه داد: ما آثار معماری ارزشمندی از معماران روسیه در تهران داریم. مثل، مدرسه البرز، مدرسه دارالفنون و باغ موزه قصر که اینها در قالب روابط معماری ما وجود دارد و برای ما ارزشمند است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در خصوص رویدادهای فرهنگی هنری گفت: ما می توانیم هفته های گردشگری در قالب رویدادهای فرهنگی هنری را داشته باشیم تا نگاه هر دو طرف به عرصه هنر در نظر گرفته شود یکی از آثار ارزشمند در تهران کلیسای ارتدکس روسیه است که باید مرمت بشود.

بزرگ نیا تأکید کرد: یکی از رویدادهای تأثیرگذار این است که باید برای چاپ آثار ایرانی در موزه های روسیه و همچنین چاپ آثار روسی در ایران اقدام کرد تا در قالب یک کتاب چاپ و منتشر شوند. به طور کل باید گفت شرایط مناسبی در این تعاملات وجود دارد. همچنین این علاقمندی وجود دارد که اگر آقای سفیر بخش خصوصی را فعال کند این رویدادها و همکاری‌ها را داشته باشیم.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این نشست عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲۱ هزار بازرگانی فعال داریم و حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی داریم که در زمینه مواد غذایی، ماشین آلات، فلزات و.... فعالیت دارند. محصولات ما از نظر کیفیت و سطح بالایی دارند و بیشتر به آسیای شرقی صادر می‌شوند.

وی ادامه داد: قبل از تحریم ها صادرات خوبی به کشورهای دیگر داشتیم اما پتانسیل و زمینه همکاری خوبی با کشور روسیه می‌بینیم.

صادقی در خصوص وضعیت پوشاک گفت: بعد از اعمال تحریم‌ها برای دولت شرایط تکنولوژی در این زمینه فراهم شد و دولت پیشرفت‌های خوبی در این عرصه داشته است. در زمینه نساجی، چرم و چرم مصنوعی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته زیرا ما صنایع تولید پوشاک و چرم مصنوعی را تولید کرده‌ایم و صادرات مشترکی با کشورهای آسیا داریم.

وی افزود: ما در زمینه صادرات شرکت‌های بزرگی داریم که همین شرکت‌های بازرگانی ما همکاری لازم را برای توسعه کشور انجام خواهند داد. ضمن اینکه در زمینه لبنیات ما کارخانجات مدرن و با ماشین آلات پیشرفته داریم که محصولات با سطح بالا برای اروپا تولید می‌کنند و در این زمینه می توانیم با روسیه نیز همکاری داشته باشیم. در زمینه حمل و نقل نیز همین طور است کشور روسیه به لحاظ حمل و نقل از کشور ما جلوتر است و می‌توانیم در این زمینه با روسیه همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز