خبرگزاری کار ایران

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر:

50 اثر در بهشهر ثبت فهرست آثار ملی کشور شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۰۹۶

حسین یوسفی گفت: بهشهر از شهرهای قدیمی و تاریخی کشور است که تاکنون 50 اثر در بهشهر ثبت فهرست آثار ملی کشور شد.

حسین یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: با توجه به نزدیک شدن به نوروز باستانی، ستاد تسهیلات سفر در شهرستان برگزار و برنامه های مختلفی برای ایام نوروز در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کمیته های مختلف خدمات رسانی برگزار و رزمایش ترافیکی به منظور آمادگی دستگاههای خدمات رسان برای ایام نوروز برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: برنامه ریزی برای راهنمایی مسافران و ایجاد کمپ هلال احمر و راهنمایی مسافران در مبادی ورودی انجام شده و اجرای برنامه تحویل سال در بقاع متبرکه در دستور کار است.

یوسفی گفت: دهیاران آماده سازی روستاها و شهرداران زیباسازی شهر را در دستور کار قرار دادند و پاکسازی معابر با قوت اجرایی می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه آثار سنتی و بومی و محلی از جمله برنامه های مهم ماست که با قوت برپا می شود و  نمایشگاه آثار و سوغات محلی مازندران در پارک ملت برپا شده است. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر با اعلام اینکه برپایی نمایشگاه آثار بومی و محلی در عباس اباد بهشهر از 28اسفند برپا می شود؛ تصریح کرد: اجرای آیین نوروزگاه و ایجاد فضایی برای بیان آیین ها و سنتهای بومی و محلی از موارد مهمی است که در دستور کار است.

یوسفی افزود: بهشهر با دارا بودن مجموعه های تاریخی همچون عباس آباد،  صفی آباد، چشمه عمارت، غارهای هوتو و کمربند، گوهرتپه، باغ شاه و... مجموعه ای بی نظیر از تاریخ و میراث است که باید مورد توجه جدی برای ورود گردشگران با اطلاع رسانی مناسب قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز