خبرگزاری کار ایران

نصیری مطرح کرد؛

اختصاص اعتبار ۱۰ میلیاردی برای کمک به حوزه دارو به سازمان داوطلبان هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۶۹

رییس سازمان داوطلبان هلال احمر از اختصاص یک ردیف اعتباری توسط کمیسیون تلفیق به سازمان داوطلبان به اعتبار ۱۰ میلیارد تومان جهت کمک به حوزه دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نصیری در نشست خبری گفت: بزرگترین سرمایه هلال احمر قانون امکان استفاده از خدمات داوطلبانه است و کمتر دستگاهی در کشور وجود دارد که چنین قابلیتی داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید رییس صلیب سرخ چین از جمعیت داوطلبان هلال احمر در ایران اظهار داشت: چندی پیش رئیس صلیب سرخ چین برای بازدید مهمان هلال احمر بود و از آمار داوطلبان ایران اظهار تعجب کرد چراکه این کشور با بیش از یک میلیارد جمعیت کاندیدا فعالیت داوطلبانه ندارد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به رونمایی سامانه مشترک سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر در اردیبهشت ماه سال آینده تصریح کرد: ما تلاش کردیم امکان عضویت داوطلبانه را از طریق این سامانه ایجاد کرده و همچنین پیگیری فعالیت‌ها از طریق این سامانه امکانپذیر است.

نصیری با بیان اینکه هیچ داده‌‌ای از آمار داوطلبان جمعیت هلال احمر به تفکیک شغل وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بزرگترین سازمان مردم‌‌‌نهاد که اکنون از خدمات داوطلبانه استفاده می‌کند، محک است که طی تفاهم‌‌نامه‌ای می‌خواهیم داوطلبان را به سازمان‌های مردم‌‌‌نهاد مختلف معرفی کنیم و اشتراک ظرفیت خدمات داوطلبانه با سازمان‌های مردم‌نهاد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرصت چندانی برای ارائه خدمات داوطلبانه به مردم نداده‌ایم، ابراز داشت: این موضوع مورد توجه ما قرار گرفته است و از همین رو طی تفاهم‌‌نامه‌‌های مشترکی با NGOها، سمن‌‌‌ها و سازمان‌های مختلف ظرفیت داوطلبان را با این سازمان‌ها به اشتراک می‌گذاریم. تاکنون نیز ۱۲ تفاهم‌‌نامه آماده شده است.

به گفته رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، از سال آینده یک ردیف اعتباری توسط کمیسیون تلفیق به سازمان داوطلبان به اعتبار ۱۰ میلیارد تومان جهت کمک به حوزه دارویی اختصاص می‌‌یابد.

نصیری افزود: همچنین از دیگر اقدامات ما درسال آینده کمک به مراکز توانبخشی در خصوص ارائه خدمات، ایجاد مددکاری اجتماعی در بحران و کمیته مشارکت‌های مردمی در بحران و در مرکز EOC است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز