خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

۳۱ هزار بازرسی از مراکز غذایی و اماکن عمومی و پلمب ۹۸ مکان متخلف

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۴۹۵

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آغاز به کار بازرسی‌های سلامت نوروزی بهداشت محیط، تاکید کرد: این بازرسی‌ها از مراکز تهیه، توزیع و طبخ با اولویت رستوران‌ها، قنادی‌ها و اماکن بین راهی و اماکن عمومی با اولویت هتل‌ها، مراکز اقامتی، پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید رضا غلامی، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در سومین روز (۲۲ اسفند ۹۷) آغاز بکار بازرسی‌های سلامت نوروزی بهداشت محیط، ۳۱ هزار و ۴۹۴ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه، توزیع و طبخ با اولویت رستوران‌ها، قنادی‌ها و اماکن بین راهی و همچنین اماکن عمومی با اولویت هتل‌ها، مراکز اقامتی، پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های بهداشتی انجام شد که از این تعداد ۶۹۰ مورد از اماکن بین راهی بازرسی بهداشت محیطی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازرسی‌های انجام شده ۴۴۴ محل متخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند و ۹۸ محل متخلف بهداشتی پلمب شده که از این تعداد ۱۹ مورد مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این بازرسی‌ها تعداد ۲۰ هزار و ۲۶۹ مورد سنجش پرتابل انجام شده و همچنین ۲۱ هزار و ۱۷۶ مورد کلرسنجی از آب مصرفی انجام شده است.

غلامی افزود: براساس گزارش تیم‌های سیار بازرسی بهداشت محیطی سراسر کشور حدود ۲۵ هزار و ۴۴۷ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته از چرخه مصرف انسانی توسط بازرسان بهداشت محیط خارج شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز