خبرگزاری کار ایران

نسخه‌های الکترونیکی جایگزین دفترچه‌های درمانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۹۹۵

مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی گفت: نسخه‌های الکترونیکی باعث صرفه جویی در هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی معیری (مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی) در نشست خبری سامانه‌های شفافیت و سامانه ناظر مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بحث الکترونیکی شدن نسخه های پزشکی را پیگیری کرده است. حدود ۱۱۸ میلیون نسخه الکترونیکی طی دو سال گذشته صادر شده است. ۶۰ درصد سهم هر پزشک را برای پزشکان واریز می‌کنیم تا تشویقی برای پزشکان در پیوستن به این طرح باشد.

وی افزود: حدود ۱۱ هزار پزشک تا به الان در سامانه ثبت نام کرده اند و ۴ هزار پزشک مشغول به فعالیت هستند. از جمله مهم ترین مزایای نسخه الکترونیکی برای سازمان تامین اجتماعی کاهش مصرف دارو، حذف خطای نسخه خوانی و نسخه نویسی چه درسطح پزشک وداروخانه است.

معیری خاطر نشان کرد: کسب آمار و اطلاعات دقیق در خصوص هزینه‌ها و میزان مصرف و تجویز دارو و بخش آزمایشگاهی و پاراکلینیکی از مزایای این سامانه می‌تواند باشد. این مساله به سازمان تامین اجتماعی برای کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: این موضوع توسط بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان چهار سازمان بیمه گر حمایت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز