خبرگزاری کار ایران

استقبال هند از سرمایه‌گذاری‌های سعودی برای تقویت ذخایر نفتی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۳۲

خبرگزاری بلومبرگ امروز-یکشنبه- گزارش داد که هند از جذب سرمایه‌های خارجی که منبع آنها عربستان است، به منظور تقویت ذخایر نفتی خود و در امان ماندن از نوسانات بازار نفت خام استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از حریت، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از بیانیه صادر شده از سوی دولت هند گزارش داد که دهلی نو و ریاض در جلسه روز گذشته -شنبه-  «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان و «دارمندا برادهان» همتای هندی وی برنامه‌ای را برای ذخایر نفتی این کشور بررسی کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف موضوع تسریع در روند انجام تدابیر و اقدام‌های لازم برای تأسیس پالایشگاه نفت خام در هند را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

هند پس از چین و آمریکا با حدود چهار میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز، سومین وارد کننده بزرگ نفت در جهان است.

هند و امارات درماه جولای گذشته توافق نامه ساخت یک پالایشگاه غول پیکر نفت و همچنین یک مجتمع پتروشیمی در منطقه «راتنجری» واقع در ساحل غربی هند را به ارزش ۴۴ میلیارد دلار امضا کردند. 

در این بیانیه به تدابیر و اقدام‌های فنی برای تقویت ذخایر نفتی هند اشاره‌ای است اما چاه‌های ذخیره‌سازی، چه در عربستان سعودی و چه در هند کاربردی‌ترین ابزار ذخیره‌سازی نفت هستند.

این در حالی است که عربستان سعودی به دنبال تأسیس پالایشگاه نفت در بندر «گوادر» در اقیانوس هند واقع در جنوب غربی پاکستان در مرزهای ایران با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است.

تأسیس این پالایشگاه در پاکستان، بازار نفت خام عربستان در منطقه شرق را که سه وارد کننده بزرگ نفت جهان (چین،‌ هند و ژاپن) در آن حضور دارند، تأمین و تقویت می‌کند.

عربستان سعودی با میانگین هفت میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین صادر کننده نفت خام جهان و پس از آمریکا و روسیه با میانگین ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز سومین تولید کننده بزرگ جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز