خبرگزاری کار ایران

مطهری در دیدار معاون رئیس پارلمان بلغارستان:

ایران کشوری خواهان صلح و ثبات در منطقه و جهان است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۰۳۹

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ با تسلیت مارشکی، معاون رئیس پارلمان بلغارستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی مطهری امروز شنبه ۱۸ اسفند ۹۷ با وسلین مارشکی معاون رئیس پارلمان بلغارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به همتای بلغاری خود و با اشاره به آغاز صد و بیست و دومین سالگرد روابط دو کشور گفت: توسعه ارتباطات پارلمانی فرصت‌های فراوانی در راستای ارتقای روابط دو کشور فراهم خواهد کرد. علاقمندیم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری نیز روابط فیمابین توسعه و گسترش یابد

 مطهری با تقدیر از مواضع بلغارستان در حمایت از توافق برجام خواستار ایفای نقشی فعالتر از سوی بلغارستان و همچنین ایستادگی و استقلال اروپا درمقابله با یکجانبه گرایی آمریکا شد و اظهار داشت: در صورت تداوم نقض توافقات بین المللی از سوی کشورهای قدرتمند، معاهدات امضا شده در جهان هیچ خاصیتی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را کشوری خواهان صلح و ثبات در منطقه و جهان خواند و حضور نیروهای نظامی کشورمان در عراق سوریه را بنا به درخواست مسئولان کشورهای مذکور و جلوگیری از گسترش و نفوذ نیروهای تروریستی در منطقه و جهان دانست.

 نماینده مردم تهران در ادامه تراز تجاری بین دو کشور را ناچیز شمرد و برای اجرایی شدن توافقات امضا شده در نوزدهمین کمیسیون اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

 مطهری همچنین بر تبادل هیات‌های پارلمانی و رایزنی مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور تاکید کرد.

 در این دیدار جهانبخش محبی نیا عضو گروه دوستی پارلمانی ایران - بلغارستان نیز حضور و دیدگاه و نظرات خود را بیان داشتند.

تسلیت مارشکی معاون رئیس پارلمان بلغارستان با ابراز خرسندی از سفر به ایران، هدفش را توسعه و ارتقای سطح مناسبات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع دو ملت عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود در این زمینه به نتایج مثبتی دست یابد.

معاون رئیس پارلمان بلغارستان کشورش را طرفدار حکومت هایی که به صورت دموکراتیک انتخاب شده‌اند دانست که با هرگونه تلاش از سوی قدرت‌های بزرگ برای دخالت در سرنوشت کشور های دموکراتیک مخالف است.

وی در اعمال تحریم ها در علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها را عاملی منفی بر سر راه مناسبات میان کشورها دانست و برتلاش بلغارستان جهت لغو تحریم‌ها علیه ایران تاکید نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز