خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

نگاهمان در بسیج سازندگی انتفاعی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۸۶

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: نگاه ما در بسیج سازندگی انتفاعی نیست. ما خود را بازوی فکری و اجرایی سازمان بهزیستی می‌دانیم تا ماموریتش به خوبی انجام شود تا کمکی نیز به نظام باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در مراسم انعقاد  تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان بهزیستی و سازمان بسیج سازندگی که با موضوع مشارکت در تامین مسکن ۵۰۰۰ خانوار تحت پوشش و مناسب سازی محیط زندگی مبلمان شهری امروز در سازمان بهزیستی برگزارشد، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را به تلاش جهادی، تفکر و مدیریت، اندیشه هم افزایی و مشارکت جهادی دعوت کرده است. هدف سازمان بسیج مستضعفین و سازمان بسیج سازندگی شبکه سازی نیروهای دغدغه مند انقلابی، مومن و پای کار است. الحمدلله با تمهیدات سردار غیب پرور قرار است برای سال ۹۸، ۴۰ هزار پروژه عمرانی زودبازده را دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: سازمان بسیج سازندگی در زمینه ساخت ۴۰ هزار پروژه به عنوان یک نهاد تسهیل گر بین مردم و حاکمیت است، نهادی که با حذف همه واسطه ها پیوند های اجتماعی را افزایش می دهد، این نهاد سعی می کند از ۱۱ هزار جوان غیور و متخصص استفاده کند.

زهرایی با اشاره به تفاهم نامه احداث ۵ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی گفت: امیدوارم این تفاهم نامه فتح بابی برای مردمی کردن امورات بخصوص در زمینه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی باشد.

وی در خصوص جزئیات بازده زمانی احداث ۵ هزار واحد مسکونی گفت: روال ساخت یک ساختمان ۱۸ ماه است اما اگر قرار باشد یک فعالیت جهادی صورت گیرد باید بازده زمانی را مانند هزینه ها کاهش دهیم و بنابر اینکه در صف مانده های سازمان بهزیستی زیاد هستند هر نهادی که می خواهد با بهزیستی همکاری داشته باشد باید این نکته را به خاطر داشته باشد که در حداقل زمان و با بالاترین کیفیت باید پروژه ها را تحویل دهد.

وی در ادامه گفت: اولویت بسیج سازندگی در مناطق مرزی، محروم، حاشیه شهرها و مناطق زیر ۲۵ هزار نفر است، بخش بزرگی از پروژه مسکن مددجویان در مناطق مرزی و روستایی است و حواشی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اولویت بعدی ما است و عملیات اجرایی تا پایان هفته در برنامه ای مشترک میان بسیج سازندگی و بهزیستی آغاز می شود.

زهرایی افزود: اعزام گروه های جهادی را ما هرساله داریم و  در ایام نوروز ۹۸ نیز اعزام جهادگران را نیز داریم همچنین مناسب سازی ها توسط یک گروه جهادگر در بازده زمانی کم قابل انجام است اما ساخت مسکن زمان نیاز دارد و مناسب سازی ها بهترین عرصه فعالیت برای جهادگران محسوب می شود و همه تلاش این دو سازمان این است در عید حجمی از مناسب سازی ها را به جهادگران اختصاص دهیم و بقیه آن را  در تابستان به اتمام برسانیم.

زهرایی گفت: نگاه ما در بسیج سازندگی انتفاعی نیست ما خود را بازوی فکری و اجرایی سازمان بهزیستی می دانیم تا ماموریت بهزیستی به خوبی انجام شود تا کمکی نیز به نظام باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز